لوگو دکتر آس با سجاد عارفی نیا مرجع ورزش ایران، مبتکر بیزینس هوش مصنوعی خدمات ورزشی با ارائه برنامه تمرین تغذیه مکمل مربی باشگاه

" عنوان دکتر آس"

آسیب های رایج دویدن

" چکیده مقاله دکتر آس"

دویدن برای ورزش یک راه عالی برای حفظ سلامتی است، اما می تواند یک منبع آسیب نیز باشد. تقریباً 50 تا 75 درصد آسیب های ناشی از دویدن، آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد است ، به این معنی که آنها در طول زمان از طریق حرکت های تکراری اتفاق می افتند و نه به دلیل یک رویداد آسیب زا. صدمات ناشی از استفاده بیش از حد اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که فرد بدون کشش کافی و آماده‌سازی عضلانی، یک روال دویدن را شروع یا تشدید می‌کند. از طرف دیگر، یک دونده باتجربه ممکن است در طی چندین ماه یا حتی سال ها تمرین دچار آسیب ناشی از استفاده بیش از حد شود.

نویسنده و محقق : سجاد عارفی نیا

آسیب های رایج دویدن

فهرست مطالب

درآمدزایی در دکتر آس مرجع ورزش ایران سریعترین راه :

آسیب های رایج دویدن

" شرح دکتر آس"

آسیب های رایج دویدن

دویدن برای ورزش یک راه عالی برای حفظ سلامتی است، اما می تواند یک منبع آسیب نیز باشد. تقریباً ۵۰ تا ۷۵ درصد آسیب های ناشی از دویدن، آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد است ، به این معنی که آنها در طول زمان از طریق حرکت های تکراری اتفاق می افتند و نه به دلیل یک رویداد آسیب زا.

صدمات ناشی از استفاده بیش از حد اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که فرد بدون کشش کافی و آماده‌سازی عضلانی، یک روال دویدن را شروع یا تشدید می‌کند. از طرف دیگر، یک دونده باتجربه ممکن است در طی چندین ماه یا حتی سال ها تمرین دچار آسیب ناشی از استفاده بیش از حد شود.

کارشناسان تخمین می‌زنند که میزان آسیب‌دیدگی برای دوندگانی که ۴۰ مایل یا بیشتر در هفته را طی می‌کنند بالاتر است . و دوندگانی که قبلا آسیب دیده اند.

این مقاله رایج‌ترین آسیب‌های دویدن را مرور می‌کند، از جمله شرح مختصری از چگونگی رخ دادن آنها و علائمی که ایجاد می‌کنند.

شایع ترین آسیب های دویدن در زانوها، پاها و مچ پا، ساق پا و ساق پا رخ می دهد. سایر نواحی تحمل کننده وزن مانند پشت، باسن و ران نیز مستعد آسیب هستند.

رفرنسهای مقاله آسیب های رایج دویدن

  1. van Mechelen W. Running injuries. A review of the epidemiological literature. Sports Med. 1992 Nov;14(5):320-35. Review. PubMed PMID: 1439399.
  2. Gallo RA, Plakke M, Silvis ML. Common Leg Injuries of Long-Distance Runners: Anatomical and Biomechanical Approach. Sports Health. 2012 Nov;4(6):485-495. Review. PubMed PMID: 24179587; PubMed Central PMCID: PMC3497945.
  3. Wen DY. Risk factors for overuse injuries in runners. Curr Sports Med Rep. 2007 Oct;6(5):307-13. Review. PubMed PMID: 17883966.

آسیبهای ناشی از دویدن به صورت کلی

دویدن به صورت کامل می‌تواند به آسیب‌هایی برای بدن و سلامتی منجر شود. برخی از آسیب‌های رایج دویدن به صورت کامل عبارتند از: ۱. آسیب به مفاصل: دویدن به صورت کامل می‌تواند باعث فشار زیاد بر روی مفاصل شود و منجر به آسیب‌های مفصلی مانند التهاب مفصلی، آرتروز و کپسول شدن مفاصل شود. ۲. آسیب به عضلات: دویدن به صورت کامل ممکن است باعث تمدید یا پاره شدن عضلات شود. این مسئله می‌تواند منجر به درد و ناراحتی شدید شود و باعث کاهش عملکرد ورزشی شود. ۳. آسیب به استخوان‌ها: فشار زیادی که در هنگام دویدن به صورت کامل به استخوان‌ها وارد می‌شود، می‌تواند باعث ترک و شکستگی استخوان‌ها شود. ۴. آسیب به بافت‌های نرم: فشار زیادی که در هنگام دویدن به صورت کامل به بافت‌های نرم مانند پوست، عروق و عصب‌ها وارد می‌شود، می‌تواند باعث آسیب و التهاب آنها شود. ۵. آسیب به سیستم تنفسی: دویدن به صورت کامل ممکن است باعث تنگی نفس و آسیب به سیستم تنفسی شود. این مسئله می‌تواند برای افرادی که مشکل تنفسی دارند، خطرناک باشد. ۶. آسیب به قلب و عروق: دویدن به صورت کامل می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون شود، که می‌تواند برای افرادی که مشکل قلبی دارند، خطرناک باشد. به طور کلی، دویدن به صورت کامل برای بدن تنش زیادی ایجاد می‌کند و ممکن است باعث آسیب‌های جدی شود. برای جلوگیری از این آسیب‌ها، بهتر است دویدن را به صورت منظم و با توجه به توانایی بدن انجام داده و از تکنیک‌های صحیح دویدن استفاده کنید. همچنین، قبل از شروع هر فعالیت ورزشی، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

آسیب های رایج دویدن

ویتامین سی Vitamin C

302 اولین ستاره از چپ مرسی

" دسته های این مقاله"

" تگ های این مقاله"

" نظرات در دکتر آس "

از نگاه خودت و با علم و تجربه خودت مقاله رو با نظر و تحلیل کامل کن ...

آسیب های رایج دویدن

نظر شما برای دکتر آس مهم است ..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سجاد عارفی نیا
سجاد عارفی نیا insta: sajad.arefinia

نظر شما برای دکتر آس مهم هست، با من سجاد عارفی نیا در رشد ورزش علمی و عملی کشورمان ایران سهیم باش. به تمام نظرات خودم پاسخ میدم. خودت رو در مقاله ثبت کن! بعد از ثبت نظر توسط شما، بهترین نظر و تحلیل تکمیل کننده در هر مقاله انتخاب خواهد شد، و تصویر و نام شما مانند همین قسمت در مقاله به عنوان همکار قرار داده می شود.

ثبت دیدگاه شما برای دکتر آس مهم است

بررسی و پاسخ توسط سجاد عارفی نیا

در دکتر آس کسب و کار ورزشی رو رشد بده: برند ثبت کن، آگهی بذار، رویداد معرفی کن، برنامه بفروش و ...

more insights

" مقالات مرتبط و تازه دکتر آس "

هدف دکتر آس در بخش مقالات ارائه خاصترین مطالب آموزشی برای رشد علمی و عملی علاقمندان به ورزش است.

ماشین حساب ضربان قلب هدف
ماشین حساب ضربان قلب هدف
ماشین حساب ضربان قلب
ماشین حساب ضربان قلب
ماشین حساب آستانه بی هوازی
ماشین حساب آستانه بی هوازی
ماشین حساب کالری سوزی الپتیکال
ماشین حساب کالری سوزی الپتیکال
ماشین حساب کالری سوزی دویدن
ماشین حساب کالری سوزی دویدن
ماشین حساب کالری سوزی تردمیل
ماشین حساب کالری سوزی تردمیل
ماشین حساب کالری سوزی پیاده روی
ماشین حساب کالری سوزی پیاده روی
ماشین حساب کالری سوزی پله
ماشین حساب کالری سوزی پله
ماشین حساب کالری سوزی شنا
ماشین حساب کالری سوزی شنا
ماشین حساب کالری سوزی سونا
ماشین حساب کالری سوزی سونا
ماشین حساب افزایش وزن
ماشین حساب افزایش وزن
ماشین حساب کاهش وزن
ماشین حساب کاهش وزن
ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی
ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی
ماشین حساب حداکثر اکسیژن مصرفی دونده VO2 Max Runners
ماشین حساب حداکثر اکسیژن مصرفی دونده VO2 Max Runners
ماشین حساب یک تکرار بیشینه
ماشین حساب یک تکرار بیشینه
ماشین حساب کالری طناب زدن
ماشین حساب کالری طناب زدن
ماشین حساب کالری پیاده روی
ماشین حساب کالری پیاده روی
ماشین حساب زون چربی سوزی
ماشین حساب زون چربی سوزی
ماشین حساب بروس پروتکل METs
ماشین حساب بروس پروتکل METs
ماشین حساب مصرف کالری برپی
ماشین حساب مصرف کالری برپی

مرجع تمرین و حرکت

دانش نامه تمرین و حرکات ورزشی با آنالیز و آموزش

تمرینات با وزنه | تمرینات بدون وزنه | مرجع تمرینات

مرجع برنامه‌های تمرینی

تجویز و آموزش برنامه نویسی رشته‌های ورزشی برای اهداف مختلف

انتخاب دوره برنامه | مرجع برنامه تمرین | نمونه برنامه‌ها | الگوها و سیستمها

مرجع تغذیه مکمل رژیم

کاملترین مرجع مکمل و تغذیه به زبان فارسی با آموزش برنامه‌های غذایی

مرجع تغذیه و مکمل | دانش نامه مکمل | رژیم غذایی و تعذیه

مرجع مربیگری

آموزش مربیگری از مبتدی تا حرفه ای

راهنمایی‌ها | آسیب شناسی | روانشناسی

رشته‌های ورزشی

آشنایی و تحلیل رشته های مختلف ورزشی

بادی بیلدینگ | کراس فیت

ماشین حساب‌های ورزشی

پیشرفته و کارامد با آنالیز آنی تست‌های ورزشی سجاد عارفی نیا

آزمونهای ورزشی | ماشین حساباپلیکیشن

چالش رکورد جایزه

بنچ مارک و ثبت رکورد با امکان درآمدزایی و جایزه

بنچ مارک | رکورد

موزیک ورزشی

موزیک های ورزشی استاندارد با قابلیت دانلود و پخش

Layer 1
Top
خیریه ورزشی دکتر آس

کمک به نیازمندان ورزشی