لوگو دکتر آس با سجاد عارفی نیا مرجع ورزش ایران، مبتکر بیزینس هوش مصنوعی خدمات ورزشی با ارائه برنامه تمرین تغذیه مکمل مربی باشگاه

" عنوان دکتر آس"

عوامل خطر رگ به رگ شدن و کشیدگی مچ پا

" چکیده مقاله دکتر آس"

برخی از افراد در مقایسه با دیگران در معرض خطر بیشتری برای ایجاد پیچ ​​خوردگی و کشیدگی مچ پا هستند. برخی از عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی هستند و بنابراین قابل پیشگیری هستند، در حالی که برخی دیگر به جنسیت و سن مرتبط هستند و بنابراین قابل پیشگیری نیستند. عوامل خطر برای ایجاد پیچ ​​خوردگی و کشیدگی مچ پا محدود به مواردی که عموما میدانیم نیست

نویسنده و محقق : سجاد عارفی نیا

عوامل خطر رگ به رگ شدن و کشیدگی مچ پا

فهرست مطالب

درآمدزایی در دکتر آس مرجع ورزش ایران سریعترین راه :

عوامل خطر رگ به رگ شدن و کشیدگی مچ پا

" شرح دکتر آس"

عوامل خطر رگ به رگ شدن و کشیدگی مچ پا

برخی از افراد در مقایسه با دیگران در معرض خطر بیشتری برای ایجاد پیچ ​​خوردگی و کشیدگی مچ پا هستند. برخی از عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی هستند و بنابراین قابل پیشگیری هستند، در حالی که برخی دیگر به جنسیت و سن مرتبط هستند و بنابراین قابل پیشگیری نیستند.

عوامل خطر برای ایجاد پیچ ​​خوردگی و کشیدگی مچ پا شامل، اما محدود به موارد زیر نیست:

شرایط ورزشی ضعیف هرکسی که بدون شرایط قبلی فعالیت‌های ورزشی سنگین انجام می‌دهد، مانند یک روال منظم تمرینات کششی و تقویتی مچ پا و ساق پا، در معرض خطر رگ به رگ شدن یا کشیدگی رباط‌ها و ماهیچه‌های مچ پا در طول فعالیت است.

خستگی عضلات و رباط ها. هنگامی که عضلات و رباط ها در پایان یا نزدیک به پایان یک فعالیت شدید خسته می شوند، اگر افراد به جای استراحت، خستگی را در تعقیب فعالیت بیشتر «فشار دهند» در معرض خطر بیشتری برای آسیب هستند. به عنوان مثال، فردی که در ماراتن دونده است، ممکن است در طول چند مایل آخر مسابقه، در معرض خطر بیشتری برای رگ به رگ شدن یا کشیدگی مچ پا قرار گیرد.

گرم نکردن قبل از فعالیت ورزشکارانی که بدون انجام یک جلسه گرم کردن تدریجی از قبل وارد فعالیت‌های شدید می‌شوند، مانند حرکات کششی ملایم و پیاده‌روی قبل از شروع دوی سرعت، بیشتر در معرض خطر پیچ خوردگی و کشیدگی مچ پا قرار دارند. بدون دوره گرم کردن، ماهیچه‌ها و رباط‌ها سفت می‌مانند و انعطاف‌پذیری کمتر به معنای خطر بیشتر کشش و پارگی است. [۱]

حمل وزن اضافی. وزن اضافی در هنگام راه رفتن، دویدن و پریدن، بار ضربه ای بیشتری به مفاصل وارد می کند، که می تواند احتمال کشیدگی یا پارگی رباط ها و/یا ماهیچه ها را در حین فعالیت افزایش دهد. [۲] برخی از مطالعات نشان می دهد که خطر ابتلا به پیچ خوردگی و کشیدگی مچ پا برای مردان دارای اضافه وزن کمی بیشتر از زنان دارای اضافه وزن است. [۳]

جنسیت زن در ورزشکاران بالای ۳۰ سال (فقط پیچ خوردگی مچ پا). مطالعات متعدد نشان داده اند که زنان بالای ۳۰ سال در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به پیچ خوردگی مچ پا نسبت به مردان در آن گروه سنی، مستقل از شاخص توده بدنی خود هستند. [۴]

در این مقاله:

جنسیت مرد در ورزشکاران جوان ۱۵ تا ۲۴ سال (فقط پیچ خوردگی مچ پا). در ورزشکاران نوجوان و جوان، به نظر می رسد مردان در مقایسه با همتایان زن خود در همان گروه سنی، شیوع بیشتری برای پیچ خوردگی مچ پا دارند.

کفش نامناسب نپوشیدن کفش‌های حمایتی که برای نوع خاصی از سطح بازی یا پیاده‌روی مورد استفاده طراحی شده‌اند، می‌تواند خطر ایجاد پیچ ​​خوردگی و کشیدگی مچ پا را افزایش دهد. به عنوان مثال، پوشیدن کفش های پاشنه بلند در هنگام راه رفتن بر روی سطح ناهموار یا یخی، یا پوشیدن کفش های پاشنه دار به جای بالاپوش در هنگام بازی بسکتبال. [۵]

سابقه قبلی رگ به رگ شدن یا کشیدگی. افرادی که در گذشته دچار رگ به رگ شدن یا کشیدگی شده اند، نسبت به افرادی که هرگز دچار پیچ خوردگی یا کشیدگی مچ پا نشده اند، در معرض خطر بیشتری برای تکرار مجدد همان آسیب قرار دارند. [۶]

به بیمارانی که یک یا چند مورد از عوامل خطر فوق را دارند، توصیه می شود در صورت مشکوک شدن به رگ به رگ شدن یا کشیدگی مچ پا، به ویژه اگر سابقه آسیب های مکرر مچ پا دارند، به سرعت به دنبال مراقبت های پزشکی باشند. بیماران همچنین می توانند با بهبود شرایط ورزشی، قدرت و انعطاف پذیری خود، خطر آسیب را کاهش دهند.

رفرنسهای عوامل خطر رگ به رگ شدن و کشیدگی مچ پا

  1. Mayo Clinic. Sprains and strains. Patient Care and Health Info, October 25, 2011: http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/sprains-and-strains/basics/definition/con-20020958. Accessed November 18, 2014.
  2. Malachy P, McHugh MP et al. Risk factors for noncontact ankle sprains in high school football players: the role of previous ankle sprains and body mass index. Am J Sports Med. 2006 Mar; 34(3):471-5. doi:10.1177/0363546505280429
  3. Malachy P, McHugh MP, et al. Risk factors for noncontact ankle sprains in high school athletes: the role of hip strength and balance ability. Am J Sports Med, March 2006; 34 (3):464-470. doi:10.1177/0363546505280427
  4. Waterman BR, Owens BD et al. The epidemiology of ankle sprains in the United States. J Bone Joint Surg Am. 2010 Oct 6;92 (13):2279-84. doi: 10.2106/JBJS.I.01537.
  5. Barrett J, Bilisko T. The role of shoes in the prevention of ankle sprains. Sports Medicine.
  6. Beynnon B, Murphy D, and Alosa D. Predictive factors for lateral ankle sprains: a literature review. J Athl Train. 2002 Oct-Dec; 37(4): 376–۳۸۰.

عوامل خطر رگ به رگ شدن و کشیدگی مچ پا

ویتامین سی Vitamin C

283 اولین ستاره از چپ مرسی

" دسته های این مقاله"

" تگ های این مقاله"

" نظرات در دکتر آس "

از نگاه خودت و با علم و تجربه خودت مقاله رو با نظر و تحلیل کامل کن ...

عوامل خطر رگ به رگ شدن و کشیدگی مچ پا

نظر شما برای دکتر آس مهم است ..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سجاد عارفی نیا
سجاد عارفی نیا insta: sajad.arefinia

نظر شما برای دکتر آس مهم هست، با من سجاد عارفی نیا در رشد ورزش علمی و عملی کشورمان ایران سهیم باش. به تمام نظرات خودم پاسخ میدم. خودت رو در مقاله ثبت کن! بعد از ثبت نظر توسط شما، بهترین نظر و تحلیل تکمیل کننده در هر مقاله انتخاب خواهد شد، و تصویر و نام شما مانند همین قسمت در مقاله به عنوان همکار قرار داده می شود.

ثبت دیدگاه شما برای دکتر آس مهم است

بررسی و پاسخ توسط سجاد عارفی نیا

در دکتر آس کسب و کار ورزشی رو رشد بده: برند ثبت کن، آگهی بذار، رویداد معرفی کن، برنامه بفروش و ...

more insights

" مقالات مرتبط و تازه دکتر آس "

هدف دکتر آس در بخش مقالات ارائه خاصترین مطالب آموزشی برای رشد علمی و عملی علاقمندان به ورزش است.

ماشین حساب ضربان قلب هدف
ماشین حساب ضربان قلب هدف
ماشین حساب ضربان قلب
ماشین حساب ضربان قلب
ماشین حساب آستانه بی هوازی
ماشین حساب آستانه بی هوازی
ماشین حساب کالری سوزی الپتیکال
ماشین حساب کالری سوزی الپتیکال
ماشین حساب کالری سوزی دویدن
ماشین حساب کالری سوزی دویدن
ماشین حساب کالری سوزی تردمیل
ماشین حساب کالری سوزی تردمیل
ماشین حساب کالری سوزی پیاده روی
ماشین حساب کالری سوزی پیاده روی
ماشین حساب کالری سوزی پله
ماشین حساب کالری سوزی پله
ماشین حساب کالری سوزی شنا
ماشین حساب کالری سوزی شنا
ماشین حساب کالری سوزی سونا
ماشین حساب کالری سوزی سونا
ماشین حساب افزایش وزن
ماشین حساب افزایش وزن
ماشین حساب کاهش وزن
ماشین حساب کاهش وزن
ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی
ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی
ماشین حساب حداکثر اکسیژن مصرفی دونده VO2 Max Runners
ماشین حساب حداکثر اکسیژن مصرفی دونده VO2 Max Runners
ماشین حساب یک تکرار بیشینه
ماشین حساب یک تکرار بیشینه
ماشین حساب کالری طناب زدن
ماشین حساب کالری طناب زدن
ماشین حساب کالری پیاده روی
ماشین حساب کالری پیاده روی
ماشین حساب زون چربی سوزی
ماشین حساب زون چربی سوزی
ماشین حساب بروس پروتکل METs
ماشین حساب بروس پروتکل METs
ماشین حساب مصرف کالری برپی
ماشین حساب مصرف کالری برپی

مرجع تمرین و حرکت

دانش نامه تمرین و حرکات ورزشی با آنالیز و آموزش

تمرینات با وزنه | تمرینات بدون وزنه | مرجع تمرینات

مرجع برنامه‌های تمرینی

تجویز و آموزش برنامه نویسی رشته‌های ورزشی برای اهداف مختلف

انتخاب دوره برنامه | مرجع برنامه تمرین | نمونه برنامه‌ها | الگوها و سیستمها

مرجع تغذیه مکمل رژیم

کاملترین مرجع مکمل و تغذیه به زبان فارسی با آموزش برنامه‌های غذایی

مرجع تغذیه و مکمل | دانش نامه مکمل | رژیم غذایی و تعذیه

مرجع مربیگری

آموزش مربیگری از مبتدی تا حرفه ای

راهنمایی‌ها | آسیب شناسی | روانشناسی

رشته‌های ورزشی

آشنایی و تحلیل رشته های مختلف ورزشی

بادی بیلدینگ | کراس فیت

ماشین حساب‌های ورزشی

پیشرفته و کارامد با آنالیز آنی تست‌های ورزشی سجاد عارفی نیا

آزمونهای ورزشی | ماشین حساباپلیکیشن

چالش رکورد جایزه

بنچ مارک و ثبت رکورد با امکان درآمدزایی و جایزه

بنچ مارک | رکورد

موزیک ورزشی

موزیک های ورزشی استاندارد با قابلیت دانلود و پخش

Layer 1
Top
خیریه ورزشی دکتر آس

کمک به نیازمندان ورزشی