لوگو دکتر آس با سجاد عارفی نیا مرجع ورزش ایران، مبتکر بیزینس هوش مصنوعی خدمات ورزشی با ارائه برنامه تمرین تغذیه مکمل مربی باشگاه

" عنوان دکتر آس"

ماشین حساب افزایش وزن

" چکیده مقاله دکتر آس"

افزایش وزن می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، از جمله افزایش مصرف کالری، افزایش ترکیبی از ماکرو و میکرونوتریانت‌ها، تمرینات ورزشی منظم، خواب کافی و کاهش استرس. برای افزایش وزن بهتر است که از مصرف غذاهای با ارزش غذایی بالا مانند مواد غذایی پرکالری، پروتئین‌های با کیفیت، چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌های پیچیده استفاده کنید. همچنین ورزش منظم و تمرینات مقاومتی می‌تواند به افزایش وزن کمک کند. همچنین باید به نحوه مصرف غذا و تعداد وعده‌های غذایی خود توجه کنید و از مصرف مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی نیز استفاده کنید. در نهایت، مهم است که به عنوان یک فرد با وزن کم، به دلیل افزایش وزن خود به دکتر یا متخصص تغذیه مراجعه کنید تا راهنمایی‌های دقیق‌تری دریافت کنید.

نویسنده و محقق : سجاد عارفی نیا

مرجع ورزش ایران مرکز خدمات ورزشی ایران دکتر آس با سجاد عارفی نیا

فهرست مطالب

درآمدزایی در دکتر آس مرجع ورزش ایران سریعترین راه :

ماشین حساب افزایش وزن

" شرح دکتر آس"

* دقت کنیم چیزی که یاد میگیریم علمی درست و رو به رشد باشه نه مباحثی که در فضاهای مجازی به صورت غیر علمی گفته میشه خصوصا در مورد ورزش و سلامتی، پس با مقالات من در دکتر آس همراه باش *

ماشین حساب افزایش وزن

ماشین حساب افزایش وزن به شما کمک می کند تا تخمین بزنید که برای افزایش وزن چه مقدار کالری باید بخورید. در مقاله زیر توضیحی در مورد نحوه عملکرد ماشین حساب کالری برای افزایش وزن و نکات کاربردی در مورد چگونگی افزایش وزن خواهید یافت. علاقه مند هستید؟ بیایید به این سوال پاسخ دهیم که «چند کالری برای افزایش وزن نیاز دارم؟!»

ماشین حساب افزایش وزن چگونه کار می کند؟

بیایید نحوه عملکرد ماشین حساب افزایش وزن را توضیح دهم تا بتوانید به این سوال پاسخ دهید که “چند کالری برای افزایش وزن نیاز دارم؟”

  1. جزئیاتی درباره خود وارد کنید: جنس، قد، وزن، سن و سطح فعالیت بدنی.
  2. وزن مورد نظر خود را وارد کنید
  3. سرعت افزایش وزن خود را انتخاب کنید.

همین! ماشین حساب کالری برای افزایش وزن تمام محاسبات شما انجام می دهد! پس از وارد کردن اطلاعات ذکر شده، متوجه خواهید شد که برای حفظ وزن فعلی خود به چه مقدار کالری و در نتیجه حداقل کالری مورد نیاز برای افزایش وزن نیاز دارید.

علاوه بر این، نمودارهای زیر ماشین حساب به شما نشان می دهد که چگونه کالری دریافتی شما باید هفته به هفته تغییر کند و وزن شما چگونه هفتگی افزایش می یابد.

خطرات مرتبط با کمبود وزن

به خوبی ثابت شده است که شاخص توده بدنی بیش از حد (اگر می خواهید بیشتر در مورد آن بدانید، محاسبه گر BMI منتظر شماست!) با افزایش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله بیماری های قلبی عروقی و دیابت مرتبط است، اما کمبود وزن خطرناک چطور؟

در واقع، همینطور است! چند خطر مرتبط با کمبود وزن وجود دارد :

  • سوء تغذیه؛
  • کمبود ویتامین
  • پوکی استخوان
  • کاهش عملکرد سیستم ایمنی
  • کاهش باروری
  • افزایش خطر عوارض ناشی از جراحی

چگونه وزن اضافه کنیم؟

پاسخ به این سوال ممکن است بسیار ساده به نظر برسد – شما باید بیشتر از آنچه که می‌سوزانید کالری بخورید . اما گفتنش از انجام دادنش آسونتره. اگر کل انرژی مصرفی روزانه شما (TDEE) بالا باشد، ممکن است مصرف کالری مورد نیاز شما دشوار باشد. این ممکن است در صورتی اتفاق بیفتد که مثلاً به شدت در حال دویدن، شنا کردن، دوچرخه‌سواری یا تمرین برخی ورزش‌های دیگر هستید.

در اینجا چند نکته برای اطمینان از مصرف کافی ریز مغذی ها و درشت مغذی ها وجود دارد :

  • وعده های غذایی اصلی را حذف نکنید؛
  • سعی کنید میان وعده‌های سالم و پرانرژی را در برنامه غذایی خود بگنجانید (مثلاً آجیل، جو دوسر).
  • با اضافه کردن موادی مانند دانه‌ها، آجیل، سس‌های سالم و غیره، مقداری کالری اضافی به وعده های غذایی خود دریافت کنید.
  • اگر نوشیدنی‌ها اشتهای شما را کاهش می‌دهند، آن‌ها را همراه با غذا مصرف نکنید.
  • سعی کنید میزان کالری دریافتی خود را تخمین بزنید.

برای چاق شدن به چند کالری نیاز دارم؟

اول از همه، شما باید کالری بیشتری نسبت به کل انرژی مصرفی خود مصرف کنید . TDEE به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • متابولیسم پایه که به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله: سن، جنس، قد، وزن، توده بدون چربی و توده چربی.
  • پاسخ متابولیک به غذای خورده شده، که انرژی مورد نیاز برای خوردن و هضم غذا است.
  • فعالیت بدنی که می تواند هر روز متفاوت باشد. پس از BMR، این دومین جزء بزرگ TDEE است.
  • وضعیت فیزیولوژیکی – رشد، بارداری، شیردهی و غیره.

هنگامی که بدانید روزانه چند کالری می‌سوزانید، باید کالری اضافی اضافه کنید. تخمین زده می‌شود که برای افزایش وزن ۱ کیلوگرم یا ۲ پوند در هفته به ۷۰۰۰ کیلو کالری نیاز دارید. این بدان معناست که اگر هر روز ۱۰۰۰ کیلو کالری اضافی بخورید، باید در عرض یک هفته ۱ کیلوگرم (۲ پوند) اضافه کنید.

آیا قبلاً به محاسبه‌گر کالری برای افزایش وزن نگاه کرده‌اید؟ مصرف انرژی روزانه شما را تخمین می‌زند تا بدانید برای افزایش وزن به چه مقدار کالری در روز نیاز دارید. اگر نه، فقط آن را امتحان کنید!

سوالات متداول ماشین حساب افزایش وزن

آیا کمبود وزن می تواند مضر باشد؟

بله، کمبود وزن می تواند شرایط سلامتی خاصی را به همراه داشته باشد. حفظ وزن سالم برای داشتن یک زندگی رضایت بخش بسیار مهم است. برخی از مشکلاتی که می تواند با کمبود وزن همراه باشد عبارتند از: سوء تغذیه کمبود ویتامین و سیستم ایمنی ضعیف شده بنابراین، مطمئن شوید که کالری را مطابق با نیاز بدن خود مصرف می کنید.

برای افزایش وزن در روز چند کالری باید مصرف کنم؟

حداقل ۷۰۰۰ کالری برای افزایش ۱ کیلوگرم وزن بدن مورد نیاز است. اگر می خواهید وزن خود را افزایش دهید، باید حداقل ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری بیشتر از چیزی که به طور معمول در روز می‌خورید بخورید. با این سرعت، بسته به میزان مصرفی که مصرف می کنید، تا پایان ۱ یا ۲ هفته ۱ کیلوگرم اضافه وزن خواهید داشت. همچنین به خاطر داشته باشید که کالری‌هایی که می‌سوزانید بر میزان افزایش وزن نیز تاثیر می گذارد. هر چه کالری بیشتری بسوزانید، کندتر وزن اضافه خواهید کرد.

آیا می توانم وزن فعلی خود را بدون افزایش یا کاهش وزن حفظ کنم؟

بله، شما می توانید وزن فعلی خود را حفظ کنید. نکته اصلی که باید در نظر داشته باشید حفظ تعادل بین کالری مصرفی و کالری سوزانده شده است. اگر هر دو عدد برابر باشند، احتمال اینکه وزن خود را حفظ کنید بیشتر است.

چقدر می توانم سریع وزن اضافه کنم؟

هر بدن منحصر به فرد است. بنابراین، همه ما تمایل متفاوتی به افزایش وزن داریم. حداقل ۷۰۰۰ کالری معادل ۱ کیلوگرم افزایش وزن است. بنابراین، اگر ۱۰۰۰ کالری بیشتر از میزان مصرف معمول خود مصرف کنید، تا پایان هفته ۱ کیلوگرم اضافه وزن خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که اگر یک برنامه تمرینی معمولی دارید، مصرف کالری شما باید بسیار بیشتر باشد زیرا انرژی بیشتری می‌سوزانید.

رفرنسهای ماشین حساب افزایش وزن

اگر برای استفاده از ماشین حساب مشکلی داشتید عددهای خود را ارائه کنید تا ما برای شما آنالیز کنیم

ماشین حساب محاسبه افزایش وزن سجاد عارفی نیا

محاسبه افزایش وزن

اعداد را انگلیسی وارد کنید.

Weight Gain Calculator

ماشین حساب افزایش وزن

 

479 اولین ستاره از چپ مرسی

" دسته های این مقاله"

" تگ های این مقاله"

" نظرات در دکتر آس "

از نگاه خودت و با علم و تجربه خودت مقاله رو با نظر و تحلیل کامل کن ...

ماشین حساب افزایش وزن

نظر شما برای دکتر آس مهم است ..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سجاد عارفی نیا
سجاد عارفی نیا insta: sajad.arefinia

نظر شما برای دکتر آس مهم هست، با من سجاد عارفی نیا در رشد ورزش علمی و عملی کشورمان ایران سهیم باش. به تمام نظرات خودم پاسخ میدم. خودت رو در مقاله ثبت کن! بعد از ثبت نظر توسط شما، بهترین نظر و تحلیل تکمیل کننده در هر مقاله انتخاب خواهد شد، و تصویر و نام شما مانند همین قسمت در مقاله به عنوان همکار قرار داده می شود.

ثبت دیدگاه شما برای دکتر آس مهم است

بررسی و پاسخ توسط سجاد عارفی نیا

در دکتر آس کسب و کار ورزشی رو رشد بده: برند ثبت کن، آگهی بذار، رویداد معرفی کن، برنامه بفروش و ...

more insights

" مقالات مرتبط و تازه دکتر آس "

هدف دکتر آس در بخش مقالات ارائه خاصترین مطالب آموزشی برای رشد علمی و عملی علاقمندان به ورزش است.

ماشین حساب ضربان قلب هدف
ماشین حساب ضربان قلب هدف
ماشین حساب ضربان قلب
ماشین حساب ضربان قلب
ماشین حساب آستانه بی هوازی
ماشین حساب آستانه بی هوازی
ماشین حساب کالری سوزی الپتیکال
ماشین حساب کالری سوزی الپتیکال
ماشین حساب کالری سوزی دویدن
ماشین حساب کالری سوزی دویدن
ماشین حساب کالری سوزی تردمیل
ماشین حساب کالری سوزی تردمیل
ماشین حساب کالری سوزی پیاده روی
ماشین حساب کالری سوزی پیاده روی
ماشین حساب کالری سوزی پله
ماشین حساب کالری سوزی پله
ماشین حساب کالری سوزی شنا
ماشین حساب کالری سوزی شنا
ماشین حساب کالری سوزی سونا
ماشین حساب کالری سوزی سونا
ماشین حساب افزایش وزن
ماشین حساب افزایش وزن
ماشین حساب کاهش وزن
ماشین حساب کاهش وزن
ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی
ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی
ماشین حساب حداکثر اکسیژن مصرفی دونده VO2 Max Runners
ماشین حساب حداکثر اکسیژن مصرفی دونده VO2 Max Runners
ماشین حساب یک تکرار بیشینه
ماشین حساب یک تکرار بیشینه
ماشین حساب کالری طناب زدن
ماشین حساب کالری طناب زدن
ماشین حساب کالری پیاده روی
ماشین حساب کالری پیاده روی
ماشین حساب زون چربی سوزی
ماشین حساب زون چربی سوزی
ماشین حساب بروس پروتکل METs
ماشین حساب بروس پروتکل METs
ماشین حساب مصرف کالری برپی
ماشین حساب مصرف کالری برپی

مرجع تمرین و حرکت

دانش نامه تمرین و حرکات ورزشی با آنالیز و آموزش

تمرینات با وزنه | تمرینات بدون وزنه | مرجع تمرینات

مرجع برنامه‌های تمرینی

تجویز و آموزش برنامه نویسی رشته‌های ورزشی برای اهداف مختلف

انتخاب دوره برنامه | مرجع برنامه تمرین | نمونه برنامه‌ها | الگوها و سیستمها

مرجع تغذیه مکمل رژیم

کاملترین مرجع مکمل و تغذیه به زبان فارسی با آموزش برنامه‌های غذایی

مرجع تغذیه و مکمل | دانش نامه مکمل | رژیم غذایی و تعذیه

مرجع مربیگری

آموزش مربیگری از مبتدی تا حرفه ای

راهنمایی‌ها | آسیب شناسی | روانشناسی

رشته‌های ورزشی

آشنایی و تحلیل رشته های مختلف ورزشی

بادی بیلدینگ | کراس فیت

ماشین حساب‌های ورزشی

پیشرفته و کارامد با آنالیز آنی تست‌های ورزشی سجاد عارفی نیا

آزمونهای ورزشی | ماشین حساباپلیکیشن

چالش رکورد جایزه

بنچ مارک و ثبت رکورد با امکان درآمدزایی و جایزه

بنچ مارک | رکورد

موزیک ورزشی

موزیک های ورزشی استاندارد با قابلیت دانلود و پخش

Layer 1
Top
خیریه ورزشی دکتر آس

کمک به نیازمندان ورزشی