لوگو دکتر آس با سجاد عارفی نیا مرجع ورزش ایران، مبتکر بیزینس هوش مصنوعی خدمات ورزشی با ارائه برنامه تمرین تغذیه مکمل مربی باشگاه

" عنوان دکتر آس"

ماشین حساب ضربان قلب هدف

" چکیده مقاله دکتر آس"

ضربان قلب هدف، به معنی فرکانس ضربان قلبی است که برای دستیابی به یک هدف خاص، مانند ورزش یا تمرینات ورزشی، مورد نیاز است. به طور کلی، ضربان قلب هدف برای افراد بالغ در حالت ورزشی بین 50 تا 85 درصد از ضربان قلب حداکثر ممکن خود است. این مقدار بستگی به سطح تناسب اندام و هدف ورزشی دارد.

نویسنده و محقق : سجاد عارفی نیا

مرجع ورزش ایران مرکز خدمات ورزشی ایران دکتر آس با سجاد عارفی نیا

فهرست مطالب

درآمدزایی در دکتر آس مرجع ورزش ایران سریعترین راه :

ماشین حساب ضربان قلب هدف

" شرح دکتر آس"

* دقت کنیم چیزی که یاد میگیریم علمی درست و رو به رشد باشه نه مباحثی که در فضاهای مجازی به صورت غیر علمی گفته میشه خصوصا در مورد ورزش و سلامتی، پس با مقالات من در دکتر آس همراه باش *

ماشین حساب ضربان قلب هدف

محاسبه‌گر ضربان قلب هدف ما به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که تمرینتان چقدر سخت باشد.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که ضربان قلب هدف برای چربی سوزی چیست؟ یا ضربان قلب هدف برای تمرینات قلبی شما؟ این ماشین حساب شما را به پاسخ همه این سوالات می‌رساند و همچنین تعریف ضربان قلب هدف را به شما ارائه می‌دهد.

مقاله ضربان قلب هدف به شما توضیحی گام به گام در مورد چگونگی پیدا کردن ضربان قلب مورد نظرتان ارائه می‌دهد – برای یافتن نه یک، بلکه دو فرمول مختلف برای ارزیابی ضربان قلب تمرینی خود به ادامه مطلب بروید!

ضربان قلب هدف چیست؟

ضربان قلب هدف برای ورزش ضربانی است که تلاش بدنی در آن بیشترین تاثیر را دارد. اگر خیلی کم باشد، ورزش نتایج مورد انتظار را به همراه نخواهد داشت، مثلاً در هنگام تمرینات تناسب اندام اگر ضربان خیلی زیاد باشد، ممکن است برای شما خطرناک باشد. ضربان قلب هدف شما باید بین ۵۰ تا ۸۵ درصد حداکثر ضربان قلب باشد – این منطقه ضربان قلب مورد نظر شما است.

اما دقیقا ضربان قلب چیست؟

به بیان ساده، ضربان قلب شما تعداد دفعاتی است که قلب شما در دقیقه می‌زند.

⛰️ تصور کنید با کوله پشتی خود در حال پیاده روی در کوه هستید. شما احساس می‌کنید که این پیاده روی کمی بیشتر از زمانی که در شهر قدم می زنید نیاز به تلاش دارد، اما ناخوشایند نیست. پس از مدتی شروع به پیاده روی از یک تپه شیب دار می‌کنید. شما خسته شده‌اید و می‌توانید ضربان قلب را در سینه خود احساس کنید. می‌ایستید تا استراحت کنید.

آنچه شما تجربه کردید تغییر در ضربان قلب بود. زمانی که در حال بالا رفتن بودید (همانطور که قلب خود را احساس می‌کردید) سریع ترین و پس از یک استراحت کوتاه کمترین میزان را داشت.

???? می توانید در ماشین حساب ضربان قلب دکتر آس به خواندن در مورد ضربان قلب ادامه دهید، جایی که همه آنچه را که باید در مورد ضربان قلب خود بدانید پیدا خواهید کرد! 

چگونه از ماشین حساب ضربان قلب هدف استفاده کنیم؟

محاسبه ضربان قلب هدف هرگز آسان‌تر از این نبوده است! فقط مراحل زیر را طی کن:

  1. سن خود را وارد کنید .
  2. ضربان قلب خود را در حالت استراحت اندازه گیری کنید .
    • بهتر است آن را صبح، درست بعد از بیدار شدن از خواب، اما قبل از بلند شدن از رختخواب بررسی کنید.
    • انگشتان خود را روی نبض قرار دهید – بهترین مکان برای اندازه گیری آن روی مچ دست در سمت شست، داخل آرنج و در کنار گردن است.
    • تعداد ضربات را در ۶۰ ثانیه بشمارید. این ضربان قلب شما در حالت استراحت است – معمولاً باید بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربه در دقیقه (ضربان در دقیقه) باشد.
  3. شدت تمرین خود را انتخاب کنید یا مقدار را در گزینه سفارشی وارد کنید.
    • ورزش متوسط ​​(با شدت ۵۰ تا ۶۰ درصد)
    • منطقه چربی سوزی (۶۰-۷۰%) : محبوب‌ترین هدف.
    • ورزش هوازی (۷۰-۸۰%) : عضلات شما هنوز از اکسیژن استفاده می‌کنند – راهی برای بهبود سیستم قلبی عروقی شما!
    • ورزش بی هوازی (۸۰-۹۰%) : عضلات شما شروع به استفاده از متابولیسم بی‌هوازی (سیستم اسید لاکتیک) می‌کنند – ممکن است از درد عضلانی با شروع تاخیری رنج ببرید.
    • منطقه “خط قرمز” (۹۰-۱۰۰٪) : ورزش شما واقعاً سخت است – مراقب باشید!
  4. همه چیز آماده و انجام شده است! به یاد داشته باشید، ماشین‌حساب‌های دکتر آس به دو صورت کار می‌کنند – اگر ضربان قلب هدف خود را می‌دانید، می‌توانید از ماشین حساب برای محاسبه شدت تمرین خود استفاده کنید .

چگونه ضربان قلب هدف را محاسبه کنیم؟

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه ضربان قلب هدف را پیدا کنید، بیایید نگاهی به فرمول ضربان قلب هدف زیر بیاندازیم:

Target HR = Resting HR + Intensity * Reserve

جایی که:

  • target HRمخفف ضربان قلب هدف است.
  • resting HRمخفف ضربان قلب در حالت استراحت است.
  • intensityمخفف درصد ذخیره ضربان قلب است که مصرف می کنید.
  • reserveمخفف ذخیره ضربان قلب است.

بنابراین، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ضربان قلب خود را در حالت استراحت بررسی کنید و بفهمید تمرین شما چقدر شدید خواهد بود. ضربان قلب هدف برای کاردیو با ضربان قلب هدف برای تمرینات قدرتی، به عنوان مثال در پرس نیمکت، متفاوت است. برای محاسبه ذخیره ضربان قلب می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

Reserve = Max HR - Resting HR

max HRحداکثر ضربان قلب معمولاً با فرمول Karvonen :

max HR = 220 - age

با سن شما به سال. و این پاسخ به چگونگی پیدا کردن ضربان قلب هدف است! آخرین معادله محبوب ترین معادله از بین بیش از ۴۰ معادله مشابه است.

???? اگر از قبل ضربان قلب هدف خود را محاسبه کرده‌اید، بررسی کنید با استفاده از ماشین حساب کالری سوزی الپتیکال، در حین ورزش با کراس ترینر یا الپتیکال چقدر کالری بسوزانید .

نمودار ضربان قلب هدف متوسط

بررسی کنید که آیا نمودار ضربان قلب هدف شما در مقادیر متوسط ​​است یا خیر و مناطق ضربان قلب مورد نظر خود را برای سوزاندن چربی و بهبود سلامت قلب و عروق خود بیابید !

  • HR = ضربان قلب؛
  • THR = ضربان قلب هدف. و
  • bpm = ضربان در دقیقه.
  سن (سال)     چربی سوزی THR (bpm)     هوازی THR (bpm)     حداکثر HR (bpm)  
۲۰ ۱۲۰-۱۴۰ ۱۴۰-۱۶۰ ۲۰۰
۳۰ ۱۱۴-۱۳۳ ۱۳۳-۱۵۲ ۱۹۰
۳۵ ۱۱۱-۱۲۹.۵ ۱۲۹.۵-۱۴۸ ۱۸۵
۴۰ ۱۰۸-۱۲۶ ۱۲۶-۱۴۴ ۱۸۰
۴۵ ۱۰۵-۱۲۲.۵ ۱۲۲.۵-۱۴۰ ۱۷۵
۵۰ ۱۰۲-۱۱۹ ۱۱۹-۱۳۶ ۱۷۰
۵۵ ۹۹-۱۱۵.۵ ۱۱۵.۵-۱۳۲ ۱۶۵
۶۰ ۹۶-۱۱۲ ۱۱۲-۱۲۸ ۱۶۰
۶۵ ۹۳-۱۰۸.۵ ۱۰۸.۵-۱۲۴ ۱۵۵
۷۰ ۹۰-۱۰۵ ۱۰۵-۱۲۰ ۱۵۰

رفرنسهای ماشین حساب ضربان قلب هدف

اگر برای استفاده از ماشین حساب مشکلی داشتید عددهای خود را ارائه کنید تا ما برای شما آنالیز کنیم

ماشین حساب محاسبه ضربان قلب هدف سجاد عارفی نیا

محاسبه ضربان قلب هدف

اعداد را انگلیسی وارد کنید.

ماشین حساب ضربان قلب هدف

دکتر آس مرجع ورزش ایران با سجاد عارفی نیا در ورزشهای نوین از مبتدی تا پیشرفته تیم ملی

ماشین حساب ضربان قلب هدف

سوالات متداول ماشین حساب ضربان قلب هدف

اگر می‌خواهید بدانید هنگام انجام فعالیت‌های دیگر چه مقدار کالری می‌سوزانید، از ماشین‌حساب مصرف میزان کالری ، ماشین‌حساب کالری پله را بررسی کنید.

 اگر مطمئن نیستید که این توصیه را رعایت می کنید، ماشین حساب MET ما را بررسی کنید. همچنین ماشین حساب ضربان قلب از این بخش قابل بررسی است.

487 اولین ستاره از چپ مرسی

" دسته های این مقاله"

" تگ های این مقاله"

" نظرات در دکتر آس "

از نگاه خودت و با علم و تجربه خودت مقاله رو با نظر و تحلیل کامل کن ...

ماشین حساب ضربان قلب هدف

نظر شما برای دکتر آس مهم است ..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سجاد عارفی نیا
سجاد عارفی نیا insta: sajad.arefinia

نظر شما برای دکتر آس مهم هست، با من سجاد عارفی نیا در رشد ورزش علمی و عملی کشورمان ایران سهیم باش. به تمام نظرات خودم پاسخ میدم. خودت رو در مقاله ثبت کن! بعد از ثبت نظر توسط شما، بهترین نظر و تحلیل تکمیل کننده در هر مقاله انتخاب خواهد شد، و تصویر و نام شما مانند همین قسمت در مقاله به عنوان همکار قرار داده می شود.

ثبت دیدگاه شما برای دکتر آس مهم است

بررسی و پاسخ توسط سجاد عارفی نیا

در دکتر آس کسب و کار ورزشی رو رشد بده: برند ثبت کن، آگهی بذار، رویداد معرفی کن، برنامه بفروش و ...

more insights

" مقالات مرتبط و تازه دکتر آس "

هدف دکتر آس در بخش مقالات ارائه خاصترین مطالب آموزشی برای رشد علمی و عملی علاقمندان به ورزش است.

ماشین حساب ضربان قلب هدف
ماشین حساب ضربان قلب هدف
ماشین حساب ضربان قلب
ماشین حساب ضربان قلب
ماشین حساب آستانه بی هوازی
ماشین حساب آستانه بی هوازی
ماشین حساب کالری سوزی الپتیکال
ماشین حساب کالری سوزی الپتیکال
ماشین حساب کالری سوزی دویدن
ماشین حساب کالری سوزی دویدن
ماشین حساب کالری سوزی تردمیل
ماشین حساب کالری سوزی تردمیل
ماشین حساب کالری سوزی پیاده روی
ماشین حساب کالری سوزی پیاده روی
ماشین حساب کالری سوزی پله
ماشین حساب کالری سوزی پله
ماشین حساب کالری سوزی شنا
ماشین حساب کالری سوزی شنا
ماشین حساب کالری سوزی سونا
ماشین حساب کالری سوزی سونا
ماشین حساب افزایش وزن
ماشین حساب افزایش وزن
ماشین حساب کاهش وزن
ماشین حساب کاهش وزن
ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی
ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی
ماشین حساب حداکثر اکسیژن مصرفی دونده VO2 Max Runners
ماشین حساب حداکثر اکسیژن مصرفی دونده VO2 Max Runners
ماشین حساب یک تکرار بیشینه
ماشین حساب یک تکرار بیشینه
ماشین حساب کالری طناب زدن
ماشین حساب کالری طناب زدن
ماشین حساب کالری پیاده روی
ماشین حساب کالری پیاده روی
ماشین حساب زون چربی سوزی
ماشین حساب زون چربی سوزی
ماشین حساب بروس پروتکل METs
ماشین حساب بروس پروتکل METs
ماشین حساب مصرف کالری برپی
ماشین حساب مصرف کالری برپی

مرجع تمرین و حرکت

دانش نامه تمرین و حرکات ورزشی با آنالیز و آموزش

تمرینات با وزنه | تمرینات بدون وزنه | مرجع تمرینات

مرجع برنامه‌های تمرینی

تجویز و آموزش برنامه نویسی رشته‌های ورزشی برای اهداف مختلف

انتخاب دوره برنامه | مرجع برنامه تمرین | نمونه برنامه‌ها | الگوها و سیستمها

مرجع تغذیه مکمل رژیم

کاملترین مرجع مکمل و تغذیه به زبان فارسی با آموزش برنامه‌های غذایی

مرجع تغذیه و مکمل | دانش نامه مکمل | رژیم غذایی و تعذیه

مرجع مربیگری

آموزش مربیگری از مبتدی تا حرفه ای

راهنمایی‌ها | آسیب شناسی | روانشناسی

رشته‌های ورزشی

آشنایی و تحلیل رشته های مختلف ورزشی

بادی بیلدینگ | کراس فیت

ماشین حساب‌های ورزشی

پیشرفته و کارامد با آنالیز آنی تست‌های ورزشی سجاد عارفی نیا

آزمونهای ورزشی | ماشین حساباپلیکیشن

چالش رکورد جایزه

بنچ مارک و ثبت رکورد با امکان درآمدزایی و جایزه

بنچ مارک | رکورد

موزیک ورزشی

موزیک های ورزشی استاندارد با قابلیت دانلود و پخش

Layer 1
Top
خیریه ورزشی دکتر آس

کمک به نیازمندان ورزشی