لوگو دکتر آس با سجاد عارفی نیا مرجع ورزش ایران، مبتکر بیزینس هوش مصنوعی خدمات ورزشی با ارائه برنامه تمرین تغذیه مکمل مربی باشگاه

" عنوان دکتر آس"

ماشین حساب کالری سوزی شنا

" چکیده مقاله دکتر آس"

تحقیقات نشان داده است که شنا به عنوان یک فعالیت ورزشی موثر می‌تواند به افزایش کالری سوزی کمک کند. بررسی عوامل مختلفی مانند نوع شنا، شدت و مدت زمان ورزش، تاثیرات حرارتی و تنفسی شنا بر کالری سوزی اهمیت دارد. همچنین، اثرات شنا بر کالری سوزی در افراد مختلف مانند ورزشکاران حرفه‌ای و افراد عادی نیز مورد بررسی قرار گرتفه است. این ماشین حساب کالری سوزی شنا می‌تواند به افرادی که به دنبال یک فعالیت ورزشی مناسب در آب هستند کمک کند و برای انتخاب بهترین روش فعالیت در آب راهنمایی کند.

نویسنده و محقق : سجاد عارفی نیا

مرجع ورزش ایران مرکز خدمات ورزشی ایران دکتر آس با سجاد عارفی نیا

فهرست مطالب

درآمدزایی در دکتر آس مرجع ورزش ایران سریعترین راه :

ماشین حساب کالری سوزی شنا

" شرح دکتر آس"

* دقت کنیم چیزی که یاد میگیریم علمی درست و رو به رشد باشه نه مباحثی که در فضاهای مجازی به صورت غیر علمی گفته میشه خصوصا در مورد ورزش و سلامتی، پس با مقالات من در دکتر آس همراه باش *

ماشین حساب کالری سوزی شنا

اگر تا به حال احساس کرده‌اید که نیاز به شمارش کالری سوزانده شده در حین شنا دارید، دقیقا در جای درست هستید – ماشین حساب کالری شنای دکتر آس ! من این ابزار را برای کسانی از شما ایجاد کرده‌ام که می خواهند تمرینات خود را زیر نظر داشته باشند، به این سوال پاسخ دهند که “شنا چند کالری می سوزاند؟” و کالری شنای خود را تخمین بزند، تا بتوانید از فعالیت در استخر بیشترین بهره را ببرید. همچنین می‌توانید از ماشین‌حساب شنای کالری سوزانده شده دکتر آس برای مقایسه اثرات فعالیت‌های آبی مختلف استفاده کنید و یکی را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌تر است – روی گزینه‌ها کلیک کنید تا ببینید نتایج چگونه بسته به فعالیت و ورزش تغییر می‌کند.

اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه محاسبه کنید که در شنا چقدر کالری می‌سوزانید، MET شناهای مختلف را بیاموزید، یا فقط درباره ورزش‌های آبی و نحوه تأثیر آنها بر بدنتان – از ایروبیک در آب اطلاعات بیشتری کسب کنید، حتماً به خواندن این مقاله ادامه دهید. برای کاهش وزن، به سادگی راه رفتن در آب برای مفاصل شما !

این ماشین حساب شنای کالری سوزانده شده چگونه کار می کند؟

ماشین حساب کالری شنا تخمین می‌زند که در مدت زمان معینی در حین شنا چه مقدار کالری سوزانده شده است. برای ارائه دقیق‌ترین نتیجه، عوامل مختلفی را در نظر می‌گیرد، بنابراین باید اطلاعات زیر را به ماشین حساب کالری شنا ارائه دهید:

  • سبک شنای (استایل شنا)، نحوه شنا کردن تفاوت میزان کالری ایجاد می‌کند . علاوه بر این، شنا تنها ورزش موثر در آب نیست. ماشین حساب کالری شنا به شما این امکان را می‌دهد که از بین چندین گزینه دیگر مانند دویدن در آب، ایروبیک در آب یا حتی به سادگی قدم زدن در آب را انتخاب کنید. تفاوت بین تمام این فعالیت‌ها در مقادیر MET (معادل متابولیک وظیفه) آنها است – یک جزء مهم فرمول برای کالری سوزانده شده است. اگر می‌پرسید MET چیست، نگران نباشید، می‌توانید در ادامه مقاله بیشتر در مورد آن بیابید. (ماشین حساب محاسبه مِت MET)
  • وزن بدن، بر اساس میزان وزن حتما میزان کالری سوزی متفاوت خواهد بود و این فاکتور در ماشین حساب شنا در نظر گرفته شده است.

این دو اطلاعات برای محاسبه میزان کالری سوزاندن شما در حین شنا (یا انجام سایر فعالیت های موجود در آب) کافی است. اگر زمان شنا را اضافه کنید، همچنین خواهید دید که دقیقاً چه مقدار کالری باید در آن زمان بسوزانید.

MET چیست و چه ارزش هایی برای شنا دارد؟

MET (مخفف Metabolic Equivalent of Task) واحدی است که انرژی مصرفی یک فعالیت را در مقایسه با استراحت اندازه گیری می‌کند. یک MET به این معنی است که چیزی در هر کیلوگرم یک کالری در ساعت می‌سوزاند ( ۱ kcal/kg/h) که تقریباً به انرژی مصرف شده در هنگام نشستن ترجمه می‌شود. MET به ابزاری برای دستورالعمل‌ها و توصیه‌های فعالیت بدنی تبدیل شده است و ورزش‌ها را به سه دسته تقسیم می‌کند:

  • فعالیت های با شدت سبک و کم (MET زیر ۳)؛
  • فعالیت های با شدت متوسط ​​- (MET از ۳ تا ۶)؛
  • فعالیت های با شدت بالا – (MET بالای ۶).

من مقادیر فعالیت‌های آبی موجود در محاسبه‌گر کالری شنا را از مجموعه فعالیت‌های بدنی دانشگاه ایالتی آریزونا ارائه می‌دهم :

فعالیت از
شنا (کرال پشت، شدید، تلاش زیاد) ۹.۵
شنا (کرال پشت، تفریحی، متوسط ​​/ کم تلاش) ۴.۸
شنا (پشت سینه، شدید، تلاش زیاد) ۱۰.۳
شنا (کرال سینه، تفریحی، متوسط ​​/ کم تلاش) ۵.۳
شنا (پروانه، عمومی) ۱۳.۸
شنا (کرال، شدید، تلاش زیاد) ۱۰
شنا (کرال، تفریحی، متوسط ​​/ کم تلاش) ۸.۳
شنا (به پهلو، عمومی) ۷
آب پاشیده (تلاش زیاد) ۹.۸
آب زیر آب (آرام، متوسط/کم تلاش) ۳.۵
ایروبیک در آب و کالیستنیک ۵.۵
دویدن در آب ۹.۸
پیاده روی در آب (تلاش زیاد) ۶.۸
پیاده روی در آب (آرام، متوسط/کم تلاش) ۴.۵

???? می توانید در ماشین حساب دقیقه MET درباره MET و مقادیر آن برای بسیاری از فعالیت های مختلف (مانند راه رفتن، دویدن، یا طناب زدن) اطلاعات بیشتری کسب کنید .

شنا چند کالری می سوزاند؟ خودت حساب کن!

حتی اگر ماشین حساب کار را برای شما انجام می دهد، ما می دانیم که اگر ریاضیات پشت آن را یاد بگیرید، ممکن است نسبت به نتایج آن اطمینان بیشتری داشته باشید. نگران نباشید – پیچیده نیست! اگر کسی از شما بپرسد که “چند کالری در شنا می سوزانید؟”، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از فرمول زیر استفاده کنید:

calories burned per minute = (MET × body weight in kg × ۳.۵) / ۲۰۰

اگر می‌خواهید بفهمید شنا در یک زمان خاص چقدر کالری می‌سوزاند، فقط باید عدد به‌دست‌آمده در فرمول بالا را بگیرید و آن را در آن زمان در دقیقه ضرب کنید!

شنا یا ایروبیک در آب برای کاهش وزن؟ به دنبال آن برو!

آیا روی یک برنامه کاهش وزن کار می‌کنید و نمی‌توانید کاملاً تصمیم بگیرید که چه فعالیت‌های بدنی را انتخاب کنید؟ یک چیز مسلم است – ورزش کردن در آب راهی است که باید رفت. تا زمانی که هیچ شرایط پزشکی ندارید که مانع از زیر آب رفتن شما شود، ورزش در استخر مطمئناً راهی سرگرم کننده و موثر برای رسیدن به وزن ایده آل بدن شما خواهد بود.

پس چه چیزی در مورد شنا یا ایروبیک در آب برای کاهش وزن عالی است؟ چندین دلیل وجود دارد که چرا ورزش در آب عالی است:

  • آب مقاومت بیشتری نسبت به هوا ایجاد می کند و عضلات شما را مجبور به انجام کارهای اضافی می‌کند!
  • در عین حال، بخش مهمی از وزن شما را پشتیبانی می کند. این کار فشار را از روی مفاصل شما کم می‌کند و ورزش را در آن، به خصوص در ابتدای مسیر کاهش وزن، نه تنها آسان‌تر، بلکه ایمن‌تر می‌کند.
  • حرکت در آب باعث شل شدن ماهیچه‌های سفت و قفل شده می‌شود و اغلب برای افرادی که کمردرد دارند توصیه می‌شود. این نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه به احتمال زیاد به وضعیت بدنی شما نیز کمک می‌کند!
  • در آخر، سرگرم کننده است! به خصوص در ماه‌های تابستان، ورزش کردن در دمای بالا می‌تواند خسته کننده باشد. اگر این کار را در استخر انجام دهید این مشکل از بین می‌رود! فاکتور سرگرم کنندگی می‌تونه به استمرار مسیر کمک کنه.

سوالات متداول ماشین حساب کالری سوزی شنا

با شنا به مدت یک ساعت چند کالری می توان سوزاند؟

ک بزرگسال ۶۸ کیلوگرمی می تواند حدود ۲۵۰ تا ۹۸۶ کالری در ساعت در طول شنا بسوزاند. محاسبات دقیق به سکته شنا بستگی دارد: پروانه (عمومی) : ۹۸۶ کالری در ساعت آب زیر آب (آرام) : ۲۵۰ کالری در ساعت کرال پشت (تفریحی) : ۳۴۳ کالری در ساعت کرال پشت (شدید) : ۶۷۹ کالری در ساعت کرال (تفریحی) : ۵۹۳ کالری در ساعت خزیدن (شدید) : ۷۱۴ کالری در ساعت سینه (تفریحی) : ۳۷۹ کالری در ساعت سینه (شدید) : ۷۳۶ کالری در ساعت توجه داشته باشید که تعداد دقیق کالری سوزانده شده ممکن است بسته به وزن شما متفاوت باشد.

چگونه می توانم هنگام شنا کالری بیشتری بسوزانم؟

اگر می خواهید میزان کالری سوزانده شده در هنگام شنا را افزایش دهید، تمرین شنای تناوبی را امتحان کنید . این بدان معنی است که هنگام شنا، دوره های تلاش سخت را با زمان بهبودی جایگزین کنید. برای مثال یک شنای ۵۰ متر آزاد و سپس ۱۰ ثانیه استراحت انجام دهید و این چرخه را ۵ بار تکرار کنید. به این ترتیب می توانید ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری بیشتری بسوزانید.

آیا شنا راه خوبی برای کاهش وزن است؟

قطعا، بله! شنا بر خلاف سایر اشکال ورزش، مانند دویدن یا تمرینات قدرتی، تمرینی برای تمام بدن فراهم می کند و بر روی مفاصل شما ملایم است. علاوه بر این، شنا باعث بهبود خلق و خو، سلامت قلب و عروق و افزایش انعطاف پذیری بدن شما می شود. زمانی که در حال کاهش وزن هستید، رژیم غذایی سالم را فراموش نکنید ، به خصوص اگر قصد دارید زیاد شنا کنید.

با شنا به مدت ۳۰ دقیقه چقدر کالری بسوزانم؟

فردی که ۶۴ کیلوگرم وزن دارد، در طول ۳۰ دقیقه شنا از ۱۱۷ کالری (آب آرام) به ۴۶۰ کالری (به سبک پروانه ای) می سوزاند. تعداد دقیق کالری به وزن، ضربات شنا و سرعت شنا بستگی دارد.

چرا با شنا وزن کم نمی کنم؟

اگر شنا را شروع کرده اید، اما وزنتان هنوز تکان نمی خورد، و شروع به ناامیدی کرده اید، این نکات حرفه ای را امتحان کنید: برای کاهش اشتهای بعد از تمرین، رژیم غذایی خود را بر این اساس در روزهای تمرین برنامه ریزی کنید. استایلهای را امتحان کنید که کالری بیشتری بسوزانند. اگر شنای پروانه نمی کنید، سبک آزاد را امتحان کنید. تمرین خود را با معرفی فواصل (تلاش زیاد با دوره های استراحت) اصلاح کنید. در طول فرآیند کاهش وزن حداقل ۲.۵ ساعت در هفته شنا کنید.

رفرنسهای ماشین حساب کالری سوزی شنا

اگر برای استفاده از ماشین حساب مشکلی داشتید عددهای خود را ارائه کنید تا ما برای شما آنالیز کنیم

ماشین حساب محاسبه کالری سوزی شنا سجاد عارفی نیا

محاسبه کالری سوزی شنا

اعداد را انگلیسی وارد کنید.

ماشین حساب کالری سوزی شنا

دکتر آس مرجع ورزش ایران با سجاد عارفی نیا در ورزشهای نوین از مبتدی تا پیشرفته تیم ملی

ماشین حساب کالری سوزی شنا

 

481 اولین ستاره از چپ مرسی

" دسته های این مقاله"

" تگ های این مقاله"

" نظرات در دکتر آس "

از نگاه خودت و با علم و تجربه خودت مقاله رو با نظر و تحلیل کامل کن ...

ماشین حساب کالری سوزی شنا

نظر شما برای دکتر آس مهم است ..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سجاد عارفی نیا
سجاد عارفی نیا insta: sajad.arefinia

نظر شما برای دکتر آس مهم هست، با من سجاد عارفی نیا در رشد ورزش علمی و عملی کشورمان ایران سهیم باش. به تمام نظرات خودم پاسخ میدم. خودت رو در مقاله ثبت کن! بعد از ثبت نظر توسط شما، بهترین نظر و تحلیل تکمیل کننده در هر مقاله انتخاب خواهد شد، و تصویر و نام شما مانند همین قسمت در مقاله به عنوان همکار قرار داده می شود.

ثبت دیدگاه شما برای دکتر آس مهم است

بررسی و پاسخ توسط سجاد عارفی نیا

در دکتر آس کسب و کار ورزشی رو رشد بده: برند ثبت کن، آگهی بذار، رویداد معرفی کن، برنامه بفروش و ...

more insights

" مقالات مرتبط و تازه دکتر آس "

هدف دکتر آس در بخش مقالات ارائه خاصترین مطالب آموزشی برای رشد علمی و عملی علاقمندان به ورزش است.

ماشین حساب ضربان قلب هدف
ماشین حساب ضربان قلب هدف
ماشین حساب ضربان قلب
ماشین حساب ضربان قلب
ماشین حساب آستانه بی هوازی
ماشین حساب آستانه بی هوازی
ماشین حساب کالری سوزی الپتیکال
ماشین حساب کالری سوزی الپتیکال
ماشین حساب کالری سوزی دویدن
ماشین حساب کالری سوزی دویدن
ماشین حساب کالری سوزی تردمیل
ماشین حساب کالری سوزی تردمیل
ماشین حساب کالری سوزی پیاده روی
ماشین حساب کالری سوزی پیاده روی
ماشین حساب کالری سوزی پله
ماشین حساب کالری سوزی پله
ماشین حساب کالری سوزی شنا
ماشین حساب کالری سوزی شنا
ماشین حساب کالری سوزی سونا
ماشین حساب کالری سوزی سونا
ماشین حساب افزایش وزن
ماشین حساب افزایش وزن
ماشین حساب کاهش وزن
ماشین حساب کاهش وزن
ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی
ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی
ماشین حساب حداکثر اکسیژن مصرفی دونده VO2 Max Runners
ماشین حساب حداکثر اکسیژن مصرفی دونده VO2 Max Runners
ماشین حساب یک تکرار بیشینه
ماشین حساب یک تکرار بیشینه
ماشین حساب کالری طناب زدن
ماشین حساب کالری طناب زدن
ماشین حساب کالری پیاده روی
ماشین حساب کالری پیاده روی
ماشین حساب زون چربی سوزی
ماشین حساب زون چربی سوزی
ماشین حساب بروس پروتکل METs
ماشین حساب بروس پروتکل METs
ماشین حساب مصرف کالری برپی
ماشین حساب مصرف کالری برپی

مرجع تمرین و حرکت

دانش نامه تمرین و حرکات ورزشی با آنالیز و آموزش

تمرینات با وزنه | تمرینات بدون وزنه | مرجع تمرینات

مرجع برنامه‌های تمرینی

تجویز و آموزش برنامه نویسی رشته‌های ورزشی برای اهداف مختلف

انتخاب دوره برنامه | مرجع برنامه تمرین | نمونه برنامه‌ها | الگوها و سیستمها

مرجع تغذیه مکمل رژیم

کاملترین مرجع مکمل و تغذیه به زبان فارسی با آموزش برنامه‌های غذایی

مرجع تغذیه و مکمل | دانش نامه مکمل | رژیم غذایی و تعذیه

مرجع مربیگری

آموزش مربیگری از مبتدی تا حرفه ای

راهنمایی‌ها | آسیب شناسی | روانشناسی

رشته‌های ورزشی

آشنایی و تحلیل رشته های مختلف ورزشی

بادی بیلدینگ | کراس فیت

ماشین حساب‌های ورزشی

پیشرفته و کارامد با آنالیز آنی تست‌های ورزشی سجاد عارفی نیا

آزمونهای ورزشی | ماشین حساباپلیکیشن

چالش رکورد جایزه

بنچ مارک و ثبت رکورد با امکان درآمدزایی و جایزه

بنچ مارک | رکورد

موزیک ورزشی

موزیک های ورزشی استاندارد با قابلیت دانلود و پخش

Layer 1
Top
خیریه ورزشی دکتر آس

کمک به نیازمندان ورزشی