لوگو دکتر آس با سجاد عارفی نیا مرجع ورزش ایران، مبتکر بیزینس هوش مصنوعی خدمات ورزشی با ارائه برنامه تمرین تغذیه مکمل مربی باشگاه

" عنوان دکتر آس"

ماشین حساب کالری طناب زدن

" چکیده مقاله دکتر آس"

مقاله‌ای درباره کالری طناب زدن به دلیل اهمیت ورزش‌های کاردیو، به بررسی تأثیرات طناب زدن بر سوخت و ساز بدن می‌پردازد. این مقاله به تحلیل میزان انرژی مصرفی و کالری سوزی در طناب زدن می‌پردازد و نشان می‌دهد که این ورزش چقدر می‌تواند موثر در کاهش وزن و افزایش فیتنس باشد. همچنین، این مقاله به بررسی تأثیرات طناب زدن بر سلامت قلب و عروق، افزایش قدرت عضلات و بهبود تناسب اندام می‌پردازد. در نهایت، مقاله به ارائه راهکارهایی برای افزایش کارایی و اثربخشی طناب زدن برای بهبود ورزشکاران و علاقمندان به ورزش می‌پردازد.

نویسنده و محقق : سجاد عارفی نیا

مرجع ورزش ایران مرکز خدمات ورزشی ایران دکتر آس با سجاد عارفی نیا

فهرست مطالب

درآمدزایی در دکتر آس مرجع ورزش ایران سریعترین راه :

ماشین حساب کالری طناب زدن

" شرح دکتر آس"

* اگه ماشین حساب برای شما کار نکرد اطلاعات رو در قسمت نظرها ثبت کن تا نتیجه واست ارائه بشه.

ماشین حساب کالری طناب زدن

به ماشین حساب کالری طناب زدن خوش آمدید. فرقی نمی کند که برای کاهش وزن می خواهید طناب بزنید، تمرینات هوازی را انجام دهید یا قبل و بعد از تمرین طناب زدن را اجرا کنید. ماشین حساب کالری طناب زدن دکتر آس به شما انگیزه می دهد تا مدتی را صرف انجام یکی از کارآمدترین تمرینات کنید و به شما در مورد فواید بسیاری از طناب زدن آموزش می دهد، که مهمترین آن این است که طناب زدن چگونه کاردیوی (هوازی) خوبی است.

بنابراین، بیایید با من سجاد عارفی نیا به آن بپردازیم ..

چگونه از ماشین حساب کالری طناب زدن استفاده کنیم

ما درک می کنیم – شما برای بازگشت به طناب زدن عجله دارید. به همین دلیل ما این ماشین حساب کالری طناب پرش را ساختیم!

  1. یک نرخ پرش را انتخاب کنید – هرچه پرش در دقیقه بیشتر باشد، معادل متابولیک کار (MET) بالاتر می رود و نتایج قابل توجه تری را در جلسه کاردیوی طناب پرش شما به ارمغان می آورد!
  2. وزن خود را وارد کنید – اگر هدف شما از طناب زدن کاهش وزن است، خوشحال خواهید شد که بشنوید که با افزایش وزن، طناب زدن کالری را با سرعت بیشتری می‌سوزاند. (ماشین حساب کالری سوزانده شده)
  3. مدت زمان پرش خود را وارد کنید – پریدن طولانی تر کالری بیشتری می سوزاند.
  4. اگر بخواهید، می توانید به عقب کار کنید! با توجه به وزن، سرعت پرش و میزان کالری که می‌خواهید در یک جلسه بسوزانید، می‌توانید تعیین کنید که چقدر باید به پریدن ادامه دهید. وقت آن است که تمرینات هوازی با طناب پرش کنید!

به یاد داشته باشید، آنچه ما در عامیانه از آن به عنوان “کالری” یاد می کنیم، در واقع “کیلو کالری” یا “کیلو کالری” است، بنابراین هنگام تفسیر نتایج محاسبه کننده کالری با طناب زدن، این را در نظر داشته باشید.

طناب زدن چقدر کالری می سوزاند؟

درست مانند هر تمرین دیگری، می توانید محاسبه کنید چقدر کالری طناب زدن در دقیقه می سوزاند با این فرمول ساده:

میزان کالری = MET × وزن × ۷/۴۰۰

بیایید این مقادیر را تجزیه کنیم:

  • نرخ کالریمیزان کالری سوزی. در اینجا، کالری در دقیقه است که یک واحد قدرت است.

  • MET نشان دهنده شدت تمرین است. مقدار دقیق آن به سرعت پرش شما بستگی دارد. برای سرعت پرش معمولی ۱۰۰-۱۲۰ پرش در دقیقه، MET = 11.8
  • وزن – وزن شما بر حسب کیلوگرم.

سپس، اگر جلسات طناب زدن خود را زمان بندی کنید، می توانید تعداد کل کالری هایی را که سوزانده اید با این معادله محاسبه کنید:

کالری سوزانده شده = میزان کالری × زمان

با زمان در دقیقه به طوری که واحدهای زمان تراز شوند.

طناب زدن هم با کالری سوزانده شده در دویدن و هم با کالری سوزانده شده در دوچرخه سواری برابری می کند، اما می توانید به جای نیاز به فضای دویدن وسیع، آن را در یک نقطه ثابت بدون نیاز به فضای خاصی انجام دهید.

MET چیست؟

MET یک فعالیت نشان دهنده میزان انرژی است که شما نسبت به یک جا نشستن صرف می کنید. این مخفف عبارت قطعی تر «معادل متابولیک (از) وظیفه» است. MET بالاتر به این معنی است که یک فعالیت انرژی بیشتری برای انجام آن هزینه دارد.

مزیت اصلی پرش با طناب MET بالای آن است. طناب زدن فقط با سرعت متوسط دارای MET 11.8 است – این بدان معنی است که شما ۱۱.۸ برابر انرژی صرف می کنید که در خانه نشسته اید و تلویزیون تماشا می کنید. جای تعجب نیست که طناب زدن اینقدر خوب است!

می‌توانید به این جدول مفید مراجعه کنید تا ببینید میزان پرش شما چگونه با MET مطابقت دارد.

نرخ پرش

MET
100 پرش در دقیقه یا کمتر

۸.۸

۱۰۰-۱۲۰ پرش در دقیقه

۱۱.۸

۱۲۰-۱۶۰ پرش در دقیقه

۱۲.۳

طناب زدن چه فوایدی دارد؟ آیا طناب پرش کاردیو خوب است؟

همانطور که قبلاً دیدیم، طناب زدن مانند چند تمرین دیگر کالری می‌سوزاند. بنابراین، یک مزیت بزرگ طناب زدن کاهش وزن است – فقط به عکس های قبل و بعد از طناب زدن در اینترنت نگاه کنید! طناب زدن کاردیوی خوبی است و انجام تنها ۱۰۰ جامپ روپ در روز به مدت کافی می تواند تاثیر زیادی بر تناسب اندام شما داشته باشد. علاوه بر این، ۱۰۰ پرش طناب در روز تنها یک دقیقه زمانبر است. ده پرش بزنید تا ۱۵۰ کالری بسوزانید! باور نمی کنی؟ شما می توانید این ادعا را با انجام محاسبات یا با استفاده از ماشین حساب کالری طناب زدن دکتر آس با سجاد عارفی نیا آزمایش کنید.

سوالات متداول ماشین حساب کالری طناب زدن

با طناب زدن چقدر می توانم کالری بسوزانم؟

شما به ازای هر دقیقه طناب زدن ۱۷ کالری می سوزانید. این عدد فرض می‌کند که وزن شما ۱۸۱ پوند (وزن متوسط آمریکایی‌ها) است و با سرعت ۱۲۰ پرش در دقیقه انجام می‌دهید. هم وزن و هم سرعت پرش شما بر میزان کالری سوزانده شده در دقیقه تاثیر می گذارد.

با انجام ۱۰۰۰ طناب پرش چقدر کالری سوزانده می شود؟

با انجام ۱۰۰۰ طناب پرش تقریباً ۱۷۰ کالری می سوزانید. ما فرض می‌کنیم که ۱۰۰۰ پرش شما تقریباً در ۱۰ دقیقه انجام می‌شود، اگرچه اگر زمان کمتر یا بیشتر صرف کنید، این عدد نباید خیلی تغییر کند. ما همچنین فرض می کنیم که وزن شما متوسط است. اگر وزن بیشتری داشته باشید، با ۱۰۰۰ پرش خود کالری بیشتری می سوزانید.

با طناب زدن به مدت ۱۵ دقیقه چه مقدار کالری سوزانده می شود؟

برای ۱۵ دقیقه طناب زدن می توانید تا ۳۰۰ کالری بسوزانید. عدد دقیق با توجه به وزن شما و سرعتی که می گذرانید تعیین می شود، اما می توانید انتظار داشته باشید که به طور متوسط بین ۲۴۰ تا ۳۰۰ کالری از دست بدهید.

دویدن یا طناب زدن کدام کالری بیشتری می سوزاند ؟

دویدن و طناب زدن تقریباً به میزان مساوی کالری می سوزاند، اگرچه این بستگی به شدت تمرینات دارد. ما این را با MET اندازه‌گیری می‌کنیم، که نشان می‌دهد چند برابر سریع‌تر انرژی صرف انجام یک تمرین می‌کنید. دویدن با سرعت ۷ مایل در ساعت و انجام تقریباً ۱۱۰ پرش در دقیقه کالری را با سرعت یکسانی می سوزاند، زیرا هر دو تمرین دارای MET حدود ۱۱.۸ در این شدت ها هستند.

رفرنسهای ماشین حساب کالری طناب زدن

محاسبه‌ یک تکرار بیشینه سجاد عارفی نیا

محاسبه‌ یک تکرار بیشینه

اعداد را انگلیسی وارد کنید.

One-Rep Max Calculator

اگه نتونستی محاسبه کنی عددهارو بده ما واست انجام میدیم آنلاین و سریع

ویتامین سی Vitamin C

ماشین حساب کالری طناب زدن

292 اولین ستاره از چپ مرسی

" دسته های این مقاله"

" تگ های این مقاله"

" نظرات در دکتر آس "

از نگاه خودت و با علم و تجربه خودت مقاله رو با نظر و تحلیل کامل کن ...

ماشین حساب کالری طناب زدن

نظر شما برای دکتر آس مهم است ..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سجاد عارفی نیا
سجاد عارفی نیا insta: sajad.arefinia

نظر شما برای دکتر آس مهم هست، با من سجاد عارفی نیا در رشد ورزش علمی و عملی کشورمان ایران سهیم باش. به تمام نظرات خودم پاسخ میدم. خودت رو در مقاله ثبت کن! بعد از ثبت نظر توسط شما، بهترین نظر و تحلیل تکمیل کننده در هر مقاله انتخاب خواهد شد، و تصویر و نام شما مانند همین قسمت در مقاله به عنوان همکار قرار داده می شود.

ثبت دیدگاه شما برای دکتر آس مهم است

بررسی و پاسخ توسط سجاد عارفی نیا

در دکتر آس کسب و کار ورزشی رو رشد بده: برند ثبت کن، آگهی بذار، رویداد معرفی کن، برنامه بفروش و ...

more insights

" مقالات مرتبط و تازه دکتر آس "

هدف دکتر آس در بخش مقالات ارائه خاصترین مطالب آموزشی برای رشد علمی و عملی علاقمندان به ورزش است.

ماشین حساب ضربان قلب هدف
ماشین حساب ضربان قلب هدف
ماشین حساب ضربان قلب
ماشین حساب ضربان قلب
ماشین حساب آستانه بی هوازی
ماشین حساب آستانه بی هوازی
ماشین حساب کالری سوزی الپتیکال
ماشین حساب کالری سوزی الپتیکال
ماشین حساب کالری سوزی دویدن
ماشین حساب کالری سوزی دویدن
ماشین حساب کالری سوزی تردمیل
ماشین حساب کالری سوزی تردمیل
ماشین حساب کالری سوزی پیاده روی
ماشین حساب کالری سوزی پیاده روی
ماشین حساب کالری سوزی پله
ماشین حساب کالری سوزی پله
ماشین حساب کالری سوزی شنا
ماشین حساب کالری سوزی شنا
ماشین حساب کالری سوزی سونا
ماشین حساب کالری سوزی سونا
ماشین حساب افزایش وزن
ماشین حساب افزایش وزن
ماشین حساب کاهش وزن
ماشین حساب کاهش وزن
ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی
ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی
ماشین حساب حداکثر اکسیژن مصرفی دونده VO2 Max Runners
ماشین حساب حداکثر اکسیژن مصرفی دونده VO2 Max Runners
ماشین حساب یک تکرار بیشینه
ماشین حساب یک تکرار بیشینه
ماشین حساب کالری طناب زدن
ماشین حساب کالری طناب زدن
ماشین حساب کالری پیاده روی
ماشین حساب کالری پیاده روی
ماشین حساب زون چربی سوزی
ماشین حساب زون چربی سوزی
ماشین حساب بروس پروتکل METs
ماشین حساب بروس پروتکل METs
ماشین حساب مصرف کالری برپی
ماشین حساب مصرف کالری برپی

مرجع تمرین و حرکت

دانش نامه تمرین و حرکات ورزشی با آنالیز و آموزش

تمرینات با وزنه | تمرینات بدون وزنه | مرجع تمرینات

مرجع برنامه‌های تمرینی

تجویز و آموزش برنامه نویسی رشته‌های ورزشی برای اهداف مختلف

انتخاب دوره برنامه | مرجع برنامه تمرین | نمونه برنامه‌ها | الگوها و سیستمها

مرجع تغذیه مکمل رژیم

کاملترین مرجع مکمل و تغذیه به زبان فارسی با آموزش برنامه‌های غذایی

مرجع تغذیه و مکمل | دانش نامه مکمل | رژیم غذایی و تعذیه

مرجع مربیگری

آموزش مربیگری از مبتدی تا حرفه ای

راهنمایی‌ها | آسیب شناسی | روانشناسی

رشته‌های ورزشی

آشنایی و تحلیل رشته های مختلف ورزشی

بادی بیلدینگ | کراس فیت

ماشین حساب‌های ورزشی

پیشرفته و کارامد با آنالیز آنی تست‌های ورزشی سجاد عارفی نیا

آزمونهای ورزشی | ماشین حساباپلیکیشن

چالش رکورد جایزه

بنچ مارک و ثبت رکورد با امکان درآمدزایی و جایزه

بنچ مارک | رکورد

موزیک ورزشی

موزیک های ورزشی استاندارد با قابلیت دانلود و پخش

Layer 1
Top
خیریه ورزشی دکتر آس

کمک به نیازمندان ورزشی