لوگو دکتر آس با سجاد عارفی نیا مرجع ورزش ایران، مبتکر بیزینس هوش مصنوعی خدمات ورزشی با ارائه برنامه تمرین تغذیه مکمل مربی باشگاه

" عنوان دکتر آس"

ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی

" چکیده مقاله دکتر آس"

در فعالیت ورزشی به زبان ساده MET به معنای "معیار معادل فعالیت بدنی" است و به عنوان یک واحد اندازه گیری فعالیت بدنی استفاده می شود. این معیار برای اندازه گیری میزان انرژی مصرفی در طول یک فعالیت ورزشی یا فعالیت بدنی دیگر استفاده می شود. این واحد به ما کمک می کند تا میزان فعالیت بدنی خود را با فعالیت های دیگر مقایسه کنیم و میزان انرژی مصرفی خود را بسنجیم.

نویسنده و محقق : سجاد عارفی نیا

مرجع ورزش ایران مرکز خدمات ورزشی ایران دکتر آس با سجاد عارفی نیا

فهرست مطالب

درآمدزایی در دکتر آس مرجع ورزش ایران سریعترین راه :

ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی

" شرح دکتر آس"

* اگه ماشین حساب برای شما کار نکرد اطلاعات رو در قسمت نظرها ثبت کن تا نتیجه واست ارائه بشه.

ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی

اگر تا به حال فکر کرده اید که آیا توصیه های فعالیت بدنی خود را رعایت می کنید، این ماشین حساب MET اینجاست تا به شما کمک کند. در این مقاله، اطلاعاتی در مورد معادل متابولیک وظیفه (MET)، نحوه محاسبه دقیقه MET در هفته و اینکه آیا تعداد دقیقه‌های فعال در هفته شما برای انجام توصیه‌های فعالیت بدنی شما کافی است، خواهید یافت.

همچنین می‌توانید از این ابزار برای اطمینان از رسیدن به اهداف فعالیت بدنی خود استفاده کنید تا وزن خود را در محدوده طبیعی نگه دارید، اما فراموش نکنید که انرژی دریافتی شما مناسب است.

تعریف MET

آیا تا به حال کلمه اسرارآمیز MET را روی یک قطعه از تجهیزات بدنسازی دیده اید و تعجب کرده اید که معنی آن چیست؟ آیا این یک خط باستانی از یک تمدن دیرینه است؟ خوب، من در اینجا به سوالات شما پاسخ می‌دهم!

MET مخفف عبارت Metabolic Equivalent of Task است. واحدی است که میزان انرژی مصرفی یک فعالیت را در مقایسه با حالت استراحت اندازه گیری می کند. در اینجا برخی از اطلاعات اولیه در مورد معادل متابولیک کار آمده است:

  1. یک MET :
    • نماینده فعالیتی است که در آن ۱ کیلو کالری در هر کیلوگرم در ساعت سوزانده می شود.
    • کم و بیش هزینه انرژی نشستن ثابت است.
    • می‌توان مِت را به عنوان جذب اکسیژن ۳.۵ میلی لیتر در هر کیلوگرم در دقیقه تعریف کرد.
    • نرخ مصرف انرژی در حالت استراحت است (RMR calculator](calc:1164)).
  2. در ابتدا، مفهوم MET برای نشان دادن سطح فعالیت افرادی که در نظرسنجی تغذیه شرکت می کنند طراحی شد.
  3. ایده MET معادل متابولیک کار به طور مکرر در دستورالعمل ها و توصیه های فعالیت بدنی استفاده می‌شود.
  4. اگر ارزش MET فعالیت بدنی و مدت آن را بدانید، می توانید تخمین بزنید که چه مقدار کالری سوزانده شده است ( ماشین حساب کالری سوزانده شده )

  5. MET نسبت انرژی مصرف شده در طول یک فعالیت به میزان انرژی مصرف شده در حالت استراحت است. بنابراین، برای مثال، اگر یک فعالیت ۳ MET انجام دهید، بدن شما سه برابر انرژی و اکسیژن بیشتری نسبت به حالت استراحت مصرف می‌کند.

فعالیت‌ها در MET

محققان مقادیر MET را برای بسیاری از فعالیت‌های بدنی مختلف، از پیاده‌روی با سرعت‌های مختلف گرفته تا فعالیت‌های بسیار خاص‌تر مانند برپی، فعالیت در شربت افرا گرفتن یا ورزش‌های رودئو تعیین کرده‌اند. می‌توانید مقادیر آن‌ها را در جای دیگری آنلاین پیدا کنید، زیرا این ماشین‌حساب دقیقه MET فقط مقادیر MET را برای فعالیت‌های رایج ارائه می‌کند.
به طور کلی می توان ۳ دسته فعالیت بدنی را متمایز کرد:

  • فعالیت های با شدت کم- زیر ۳ MET؛
  • فعالیت های با شدت متوسط – از ۳ تا ۶ MET.
  • فعالیت های شدید – بیش از ۶ MET.

دقیقه MET چیست؟

دقیقه MET مقدار انرژی مصرف شده در طول یک دقیقه در حالت استراحت است. با این حال، می توانید بیش از یک دقیقه MET را در یک دقیقه بسوزانید، زیرا تعداد دقیقه MET شما به شدت MET نیز بستگی دارد! در زیر، اطلاعاتی در مورد نحوه محاسبه دقیقه معادل متابولیک خواهید یافت – نگران نباشید، این بسیار آسان است!

چگونه دقیقه MET را محاسبه کنیم؟

برای محاسبه تعداد دقیقه های متابولیک معادل، فقط به دو اطلاعات نیاز دارید:

  1. مقدار MET یک فعالیت.
  2. مدت فعالیت (در دقیقه).

وقتی این دو مقدار را شناختید، فقط آنها را ضرب کنید. به عنوان مثال:

اگر یک فعالیت ۳ MET (مثلاً راه رفتن با سرعت ۳ مایل در ساعت) را به مدت ۳۰ دقیقه انجام دهید، به ۹۰ دقیقه MET خواهید رسید.

اگر دوست شما به مدت ۹۰ دقیقه ثابت بنشیند (۱ MET)، به ۹۰ دقیقه MET نیز خواهد رسید، اما در مدت زمان طولانی تر.

دقیقه MET در هفته

میزان دقیقه MET در هفته به شما می‌گوید چه مقدار انرژی در حین انجام فعالیت های مختلف در طول کل هفته صرف کرده‌اید .

بیایید فرض کنیم که هفته گذشته شما:

  • دو بار دویدن، هر کدام به مدت ۴۵ دقیقه،
  • هر روز با پیاده روی شدید به محل کار رفته‌اید (۵ روز، و هر روز ۳۰ دقیقه رفت و برگشت)
  • سه شنبه به مدت ۱ ساعت کلاس هوازی داشت.

۲ × ۹.۸ MET × ۴۵ min. = 882 MET minutes

5 × ۳.۸ MET × ۳۰ min. = 570 MET minutes

1 × ۶.۸۳ MET × ۶۰ min. = 409.8 MET minutes

882 + 570 + 409.8 = 1861.8 MET minutes per week

توصیه‌های فعالیت بدنی

اکنون تعریف معادل متابولیک را می‌دانید، دقیقه MET چیست و چگونه آنها را محاسبه کنید. اما چرا ما به همه اینها نیاز داریم؟ پاسخ ساده است. این روشی برای اندازه گیری سطح فعالیت بدنی شما است.

همانطور که احتمالاً گمان می‌کنید، هر چه دقیقه‌های معادل متابولیک بیشتری به دست آورید، بهتر است. اما چند دقیقه MET کافی است؟

به گفته سازمان بهداشت جهانی، توصیه های فعالیت بدنی به شرح زیر است:

  • حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط

یا

  • حداقل ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی شدید

یا

  • ترکیبی معادل از هر دو.

علاوه بر این، برای مزایای بیشتر سلامت، بزرگسالان باید فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​خود را به ۳۰۰ دقیقه در هفته افزایش دهند. ( یا معادل آن مراجعه به وب سایت WHO).

چگونه به دقیقه MET تفسیر می‌شود؟ از آنجایی که فعالیت با شدت متوسط ​​حداقل ۳ MET و شدت شدید حداقل ۶ MET است، به این معنی است که شما به حداقل ۴۵۰ دقیقه MET در هفته نیاز دارید برای برآورده کردن این توصیه‌ها علاوه بر این، اگر توصیه دوم برای دستیابی به مزایای سلامتی اضافی را در نظر بگیریم، باید حداقل ۹۰۰ دقیقه MET در هفته داشته باشید.

به عبارت دیگر، هر چیزی بین ۴۵۰ تا ۹۰۰ دقیقه MET “کافی” است، اما بیش از ۹۰۰ دقیقه MET بیشترین سود را برای سلامتی شما خواهد داشت.

لطفاً توجه داشته باشید که هنگام شمارش دقیقه‌های فعال در هفته، فقط فعالیت‌های بیش از ۳ MET را می‌توان در نظر گرفت. به همین دلیل است که این ماشین حساب فقط دارای فعالیت های با شدت متوسط ​​و شدید است.

چرا فعالیت بدنی اینقدر مهم است؟

فعال بودن از نظر بدنی مزایای زیادی دارد، از جمله مزایای قابل توجه برای سلامتی. رعایت توصیه های فعالیت بدنی به شما این امکان را می‌دهد:

  • سطح تناسب اندام خود را افزایش دهید؛
  • سلامت استخوان‌های خود را بهبود بخشید؛
  • کاهش خطر ابتلا به بسیاری از شرایط مختلف، مانند فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر قلب، دیابت، و حتی سرطان.
  • کاهش خطر سقوط؛
  • اطمینان حاصل کنید که وزن مناسبی دارید؛ و
  • خلق و خوی خود را بهبود بخشید.

متأسفانه، از هر ۴ بزرگسال در سراسر جهان، ۱ نفر به اندازه کافی فعال نیست. بنابراین در استفاده از ماشین حساب دقیقه MET ما برای بررسی اینکه آیا تعداد دقیقه‌های فعال شما در هفته است یا نه تردید نکنید. کافی است یا اگر نیاز دارید فعالیت های اضافی را به برنامه هفتگی خود اضافه کنید. و به یاد داشته باشید، همیشه در هنگام انجام فعالیت های بدنی از نوشیدن مایعات کافی اطمینان حاصل کنید! برای ارزیابی مقدار مورد نیاز، ماشین حساب مصرف آب را بررسی کنید.

سوالات متداول ماشین حساب MET

MET در فعالیت ورزشی به زبان ساده یعنی چه

ساده ترین روش محاسبه MET در فعالیت ورزشی

ساده‌ترین روش برای محاسبه MET در فعالیت ورزشی استفاده از جدول محاسبه MET است. این جدول برای هر فعالیت ورزشی یا فعالیت بدنی، مقدار MET متناظر را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، اگر شما می‌خواهید بدانید چند MET برای دویدن با سرعت متوسط مصرف می‌شود، می‌توانید به جدول محاسبه MET مراجعه کرده و مقدار MET متناظر را پیدا کنید. این روش ساده و موثری است که به شما کمک می‌کند میزان فعالیت بدنی خود را ارزیابی کنید.

رفرنسهای ماشین حساب MET

محاسبه MET سجاد عارفی نیا

محاسبه MET

اعداد را انگلیسی وارد کنید.

MET Minutes Calculator

اگه نتونستی محاسبه کنی عددهارو بده ما واست انجام میدیم آنلاین و سریع

ویتامین سی Vitamin C

ماشین حساب MET

292 اولین ستاره از چپ مرسی

" دسته های این مقاله"

" تگ های این مقاله"

" نظرات در دکتر آس "

از نگاه خودت و با علم و تجربه خودت مقاله رو با نظر و تحلیل کامل کن ...

ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی

نظر شما برای دکتر آس مهم است ..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سجاد عارفی نیا
سجاد عارفی نیا insta: sajad.arefinia

نظر شما برای دکتر آس مهم هست، با من سجاد عارفی نیا در رشد ورزش علمی و عملی کشورمان ایران سهیم باش. به تمام نظرات خودم پاسخ میدم. خودت رو در مقاله ثبت کن! بعد از ثبت نظر توسط شما، بهترین نظر و تحلیل تکمیل کننده در هر مقاله انتخاب خواهد شد، و تصویر و نام شما مانند همین قسمت در مقاله به عنوان همکار قرار داده می شود.

ثبت دیدگاه شما برای دکتر آس مهم است

بررسی و پاسخ توسط سجاد عارفی نیا

در دکتر آس کسب و کار ورزشی رو رشد بده: برند ثبت کن، آگهی بذار، رویداد معرفی کن، برنامه بفروش و ...

more insights

" مقالات مرتبط و تازه دکتر آس "

هدف دکتر آس در بخش مقالات ارائه خاصترین مطالب آموزشی برای رشد علمی و عملی علاقمندان به ورزش است.

ماشین حساب ضربان قلب هدف
ماشین حساب ضربان قلب هدف
ماشین حساب ضربان قلب
ماشین حساب ضربان قلب
ماشین حساب آستانه بی هوازی
ماشین حساب آستانه بی هوازی
ماشین حساب کالری سوزی الپتیکال
ماشین حساب کالری سوزی الپتیکال
ماشین حساب کالری سوزی دویدن
ماشین حساب کالری سوزی دویدن
ماشین حساب کالری سوزی تردمیل
ماشین حساب کالری سوزی تردمیل
ماشین حساب کالری سوزی پیاده روی
ماشین حساب کالری سوزی پیاده روی
ماشین حساب کالری سوزی پله
ماشین حساب کالری سوزی پله
ماشین حساب کالری سوزی شنا
ماشین حساب کالری سوزی شنا
ماشین حساب کالری سوزی سونا
ماشین حساب کالری سوزی سونا
ماشین حساب افزایش وزن
ماشین حساب افزایش وزن
ماشین حساب کاهش وزن
ماشین حساب کاهش وزن
ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی
ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی
ماشین حساب حداکثر اکسیژن مصرفی دونده VO2 Max Runners
ماشین حساب حداکثر اکسیژن مصرفی دونده VO2 Max Runners
ماشین حساب یک تکرار بیشینه
ماشین حساب یک تکرار بیشینه
ماشین حساب کالری طناب زدن
ماشین حساب کالری طناب زدن
ماشین حساب کالری پیاده روی
ماشین حساب کالری پیاده روی
ماشین حساب زون چربی سوزی
ماشین حساب زون چربی سوزی
ماشین حساب بروس پروتکل METs
ماشین حساب بروس پروتکل METs
ماشین حساب مصرف کالری برپی
ماشین حساب مصرف کالری برپی

مرجع تمرین و حرکت

دانش نامه تمرین و حرکات ورزشی با آنالیز و آموزش

تمرینات با وزنه | تمرینات بدون وزنه | مرجع تمرینات

مرجع برنامه‌های تمرینی

تجویز و آموزش برنامه نویسی رشته‌های ورزشی برای اهداف مختلف

انتخاب دوره برنامه | مرجع برنامه تمرین | نمونه برنامه‌ها | الگوها و سیستمها

مرجع تغذیه مکمل رژیم

کاملترین مرجع مکمل و تغذیه به زبان فارسی با آموزش برنامه‌های غذایی

مرجع تغذیه و مکمل | دانش نامه مکمل | رژیم غذایی و تعذیه

مرجع مربیگری

آموزش مربیگری از مبتدی تا حرفه ای

راهنمایی‌ها | آسیب شناسی | روانشناسی

رشته‌های ورزشی

آشنایی و تحلیل رشته های مختلف ورزشی

بادی بیلدینگ | کراس فیت

ماشین حساب‌های ورزشی

پیشرفته و کارامد با آنالیز آنی تست‌های ورزشی سجاد عارفی نیا

آزمونهای ورزشی | ماشین حساباپلیکیشن

چالش رکورد جایزه

بنچ مارک و ثبت رکورد با امکان درآمدزایی و جایزه

بنچ مارک | رکورد

موزیک ورزشی

موزیک های ورزشی استاندارد با قابلیت دانلود و پخش

Layer 1
Top
خیریه ورزشی دکتر آس

کمک به نیازمندان ورزشی