لوگو دکتر آس با سجاد عارفی نیا مرجع ورزش ایران، مبتکر بیزینس هوش مصنوعی خدمات ورزشی با ارائه برنامه تمرین تغذیه مکمل مربی باشگاه

" عنوان دکتر آس"

ال کارنیتین L-Carnitine

" چکیده مقاله دکتر آس"

ال کارنیتین و بسیاری از اشکال آن در بیماری های کبد، افسردگی، سلامت متابولیک و به طور بالقوه بسیاری از شرایط دیگر مفید است. ال-کارنیتین اغلب برای کاهش چربی استفاده می شود، اما اثربخشی آن مورد تردید است.

نویسنده و محقق : سجاد عارفی نیا

مرجع ورزش ایران مرکز خدمات ورزشی ایران دکتر آس با سجاد عارفی نیا

فهرست مطالب

درآمدزایی در دکتر آس مرجع ورزش ایران سریعترین راه :

ال کارنیتین L-Carnitine

" شرح دکتر آس"

ال کارنیتین L-Carnitine با ۵۹ بیماری و پیامد مرتبط است. عضویت در دکتر آس رایگانه اما مطالب علمی زنجیره ای فقط برای اعضاس، جزئیات بیش از ۵۰۰۰۰ مطالعه

ال-کارنیتین اغلب برای سلامت مغز و کاهش چربی استفاده می شود. پایگاه داده دکتر آس، دیابت نوع ۲، سلامت متابولیک و ۶۸ وضعیت و هدف دیگر را پوشش می دهد.

ال کارنیتین چیست؟

ال-کارنیتین ترکیبی است که در بدن از لیزین و متیونین تولید می شود و همچنین در غذا (به طور عمده در محصولات گوشتی) یافت می شود. می توان آن را برای تولید استیل-ال-کارنیتین (ALCAR) استیل کرد که شبیه ال-کارنیتین است اما به طور موثرتری از سد خونی مغزی عبور می کند. ال-کارنیتین بیشتر به دلیل دخالت آن در اکسیداسیون میتوکندری اسیدهای چرب با زنجیره بلند شناخته شده است.

مزایای اصلی ال کارنیتین چیست؟

به نظر می رسد ال-کارنیتین در بیماری های کبدی کاربرد بالایی دارد، جایی که سطح آمونیاک را کاهش می دهد و علائم آنسفالوپاتی کبدی و نشانگرهای مختلف عملکرد کبد را بهبود می بخشد. بهبود در کیفیت اسپرم با مصرف مکمل در دوزهای بالا و بهبود در باروری مردان در تعداد کمی از مطالعات مشاهده شده است. به نظر می رسد ال کارنیتین با کاهش برخی علائم به افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کمک می کند، در یک مطالعه افزایش باروری گزارش شده است. استیل-ال-کارنیتین (و احتمالاً ال-کارنیتین نیز، اما مطالعات فقط از ALCAR استفاده کرده اند) اثر بخشی را در بهبود علائم افسردگی نشان می دهد، اگرچه تحقیقات بیشتری برای تعیین میزان مفید بودن آن مورد نیاز است. اگرچه به نظر می رسد که خستگی را در افراد مسن با استقامت عضلانی کم کاهش می دهد، اما اثرات آن در ورزشکاران در طول فعالیت بدنی به طور خاص ثابت نیست، اگرچه تحقیقات از پیشرفت های جزئی حمایت می کند. ال کارنیتین ممکن است کمی آسیب عضلانی را در طول تمرین مقاومتی محدود کند. وقتی صحبت از کاهش چربی می شود، مطالعات فردی نتایج خیلی خوبی را نشان نداده اند. برخی از مطالعات کاهش چربی جزئی را نشان داده اند که معمولاً به افزایش فعالیت بدنی به دلیل افزایش سطح انرژی نسبت داده می شود. به نظر می رسد ال کارنیتین اثرات مفید جزئی بر فشار خون، گلوکز خون، حساسیت به انسولین، چربی های خون، استرس اکسیداتیو و التهاب دارد. به طور کلی، به نظر می رسد تا حدودی در سندرم متابولیک مفید است.

معایب اصلی ال کارنیتین چیست؟

چند مطالعه به اثر نامطلوب بوی ماهی با مکمل ال-کارنیتین اشاره کرده اند که احتمالاً به دلیل تشکیل تری متیل آمین است. ناراحتی گوارشی نیز در برخی مطالعات گزارش شده است. یک مطالعه باریک شدن شریان های کاروتید را در افراد مبتلا به سندرم متابولیک گزارش کرده است که به مدت شش ماه ۲ گرم ال کارنیتین مصرف کرده اند.

ال-کارنیتین چگونه کار می کند؟

هنوز کاملاً مشخص نیست که ال کارنیتین چگونه کار می کند. با این حال، شواهد نشان می دهد که ممکن است برخی از اثرات مفید بالقوه خود را با حمایت از تولید انرژی سلولی، افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی، محافظت از غشاهای سلولی در برابر استرس اکسیداتیو، کاهش التهاب و افزایش سطح اکسید نیتریک اعمال کند.

ال-کارنیتین به چه چیز دیگری معروف است؟

توجه داشته باشید که ال کارنیتین به نام های زیر نیز شناخته می شود: استیل ال کارنیتین الکار استیل کارنیتین ال-کارنیتین-ال تارتارات ال سی ال تی گلیسین پروپیونیل ال کارنیتین جی پی ال سی لووکارنیتین لواسکارنین L-3-هیدروکسی تری متیل آمینو بوتانوات کارنیتین ال کارنیتین را نباید با موارد زیر اشتباه گرفت: کارنوزین (محصول بتا آلانین)

اطلاعات دوز مصرف ال کارنیتین یا محدوده مصرف

سلب مسئولیت پزشکی دوز استاندارد ال-کارنیتین بین ۵۰۰-۲۰۰۰ میلی گرم است. ال کارنیتین روزانه مکمل می شود. محدوده دوز معادل برای سایر اشکال ال-کارنیتین به شرح زیر است: ۶۳۰-۲۵۰۰ میلی گرم (ALCAR)، ۱۰۰۰-۴۰۰۰ میلی گرم (LCLT) و ۱۰۰۰-۴۰۰۰ میلی گرم (GPLC).

انواع ال کارنیتین کدامند و برای چه استفاده می شوند؟

اشکال مختلفی از مکمل کارنیتین موجود است. استیل ال کارنیتین (ALCAR) برای تقویت شناختی استفاده می شود. ال-کارنیتین ال تارتارات (LCLT) معمولاً برای عملکرد فیزیکی و توان خروجی استفاده می شود. گلیسین پروپیونیل ال کارنیتین (GPLC) برای کاهش لنگش متناوب و مشکلات جریان خون استفاده می شود.

مکمل ال کارنیتین L-Carnitine

ویتامین سی Vitamin C

.

12 اولین ستاره از چپ مرسی

" دسته های این مقاله"

" تگ های این مقاله"

" نظرات در دکتر آس "

از نگاه خودت و با علم و تجربه خودت مقاله رو با نظر و تحلیل کامل کن ...

ال کارنیتین L-Carnitine

نظر شما برای دکتر آس مهم است ..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سجاد عارفی نیا
سجاد عارفی نیا insta: sajad.arefinia

نظر شما برای دکتر آس مهم هست، با من سجاد عارفی نیا در رشد ورزش علمی و عملی کشورمان ایران سهیم باش. به تمام نظرات خودم پاسخ میدم. خودت رو در مقاله ثبت کن! بعد از ثبت نظر توسط شما، بهترین نظر و تحلیل تکمیل کننده در هر مقاله انتخاب خواهد شد، و تصویر و نام شما مانند همین قسمت در مقاله به عنوان همکار قرار داده می شود.

ثبت دیدگاه شما برای دکتر آس مهم است

بررسی و پاسخ توسط سجاد عارفی نیا

در دکتر آس کسب و کار ورزشی رو رشد بده: برند ثبت کن، آگهی بذار، رویداد معرفی کن، برنامه بفروش و ...

more insights

" مقالات مرتبط و تازه دکتر آس "

هدف دکتر آس در بخش مقالات ارائه خاصترین مطالب آموزشی برای رشد علمی و عملی علاقمندان به ورزش است.

ماشین حساب ضربان قلب هدف
ماشین حساب ضربان قلب هدف
ماشین حساب ضربان قلب
ماشین حساب ضربان قلب
ماشین حساب آستانه بی هوازی
ماشین حساب آستانه بی هوازی
ماشین حساب کالری سوزی الپتیکال
ماشین حساب کالری سوزی الپتیکال
ماشین حساب کالری سوزی دویدن
ماشین حساب کالری سوزی دویدن
ماشین حساب کالری سوزی تردمیل
ماشین حساب کالری سوزی تردمیل
ماشین حساب کالری سوزی پیاده روی
ماشین حساب کالری سوزی پیاده روی
ماشین حساب کالری سوزی پله
ماشین حساب کالری سوزی پله
ماشین حساب کالری سوزی شنا
ماشین حساب کالری سوزی شنا
ماشین حساب کالری سوزی سونا
ماشین حساب کالری سوزی سونا
ماشین حساب افزایش وزن
ماشین حساب افزایش وزن
ماشین حساب کاهش وزن
ماشین حساب کاهش وزن
ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی
ماشین حساب MET برای ۳۹ فعالیت ورزشی
ماشین حساب حداکثر اکسیژن مصرفی دونده VO2 Max Runners
ماشین حساب حداکثر اکسیژن مصرفی دونده VO2 Max Runners
ماشین حساب یک تکرار بیشینه
ماشین حساب یک تکرار بیشینه
ماشین حساب کالری طناب زدن
ماشین حساب کالری طناب زدن
ماشین حساب کالری پیاده روی
ماشین حساب کالری پیاده روی
ماشین حساب زون چربی سوزی
ماشین حساب زون چربی سوزی
ماشین حساب بروس پروتکل METs
ماشین حساب بروس پروتکل METs
ماشین حساب مصرف کالری برپی
ماشین حساب مصرف کالری برپی

مرجع تمرین و حرکت

دانش نامه تمرین و حرکات ورزشی با آنالیز و آموزش

تمرینات با وزنه | تمرینات بدون وزنه | مرجع تمرینات

مرجع برنامه‌های تمرینی

تجویز و آموزش برنامه نویسی رشته‌های ورزشی برای اهداف مختلف

انتخاب دوره برنامه | مرجع برنامه تمرین | نمونه برنامه‌ها | الگوها و سیستمها

مرجع تغذیه مکمل رژیم

کاملترین مرجع مکمل و تغذیه به زبان فارسی با آموزش برنامه‌های غذایی

مرجع تغذیه و مکمل | دانش نامه مکمل | رژیم غذایی و تعذیه

مرجع مربیگری

آموزش مربیگری از مبتدی تا حرفه ای

راهنمایی‌ها | آسیب شناسی | روانشناسی

رشته‌های ورزشی

آشنایی و تحلیل رشته های مختلف ورزشی

بادی بیلدینگ | کراس فیت

ماشین حساب‌های ورزشی

پیشرفته و کارامد با آنالیز آنی تست‌های ورزشی سجاد عارفی نیا

آزمونهای ورزشی | ماشین حساباپلیکیشن

چالش رکورد جایزه

بنچ مارک و ثبت رکورد با امکان درآمدزایی و جایزه

بنچ مارک | رکورد

موزیک ورزشی

موزیک های ورزشی استاندارد با قابلیت دانلود و پخش

Layer 1
Top
خیریه ورزشی دکتر آس

کمک به نیازمندان ورزشی